Nens de tercer de Primària en una classe
La prerevàlida és orientativa i formativa per als centres, però no determina l'expedient acadèmic individual dels alumnes
Barcelona

La primera avaluació de la LOMCE es comença a aplicar avui amb una crida al boicot de la comunitat educativa

La FAPAC i altres organitzacions animen les famílies perquè els seus fills no facin el test i adverteixen que es crearà un rànquing d'escoles segons els resultats

RedaccióActualitzat

Els alumnes de tercer de Primària faran entre aquest dilluns i el dia 15 els exàmens d'avaluació previstos en la llei de millora de la qualitat educativa, la LOMCE. A diferència d'altres comunitats autònomes, com Astúries, Catalunya ha optat per complir la llei i tirar endavant la prova, que fins ara es feia a cinquè. Aquest examen està concebut amb caràcter diagnòstic, i és orientativa i formativa per als centres, però no determina l'expedient acadèmic individual dels alumnes.

No obstant això, la Federació d'Associacions de Pares d'Alumnes de Catalunya, organitzacions d'estudiants, moviments de renovació pedagògica i sindicats de professors han fet una crida al boicot. Aquestes entitats, integrades en el Marc Unitari de la Comunitat Educativa, el MUCE, animen les famílies dels estudiants de tercer de primària perquè els seus fills no facin el test, bé no assistint a classe o bé demanant que l'escola no incorpori el resultat en l'expedient acadèmic de l'alumne.

Consideren que aquests exàmens penalitzaran els centres d'entorns més desafavorits i crearan un rànquing d'escoles segons els resultats, i que demostren certa desconfiança i control entre els docents, a banda de rebutjar la "llei Wert".

Al boicot ja s'hi han sumat més de trenta escoles catalanes de Barcelona, Girona, Osona o les Terres de l'Ebre, que formen part de la Xarxa d'Escoles Insubmises contra la LOMCE. Fonts d'aquesta xarxa han explicat que no es vol implicar els docents ni els centres, ja que tenen l'obligació de fer-la.

La LOMCE obliga avançar a tercer unes proves que a Catalunya no es feien fins a cinquè de primària. El Departament d'Ensenyament, que ha adaptat els exàmens per a Catalunya, ho defensa, perquè ha de permetre detectar allò que no acaba de funcionar en cada alumne i en cada centre, i així mirar de posar-hi solució. És més, fins i tot, volen posar-la a principis de curs.

Les proves, que les escoles aniran fent durant els pròxims deu dies, al ritme que determini cada mestre, valoren les competències lingüístiques i matemàtiques dels nens. El resultat no constarà a l'expedient acadèmic de l'alumne, però hauria de servir perquè els mestres sàpiguen quins aspectes cal reforçar.

Anar al contingut