La premsa comarcal admet que el digital "ha vingut per quedar-se" però segueix creient en el paper perquè és "el seu fort"

La premsa comarcal admet que el digital "ha vingut per quedar-se" però segueix creient en el paper perquè és "el seu fort"

La premsa comarcal admet que el digital "ha vingut per quedar-se" però segueix creient en el paper perquè és "el seu fort"

ACN Igualada.-La premsa comarcal segueix apostant pel paper i creient en el seu futur. Així ho ha assegurat el president de l'Assocaició Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), Francesc Fàbregas, que ha advertit que aquest format és "el fort" d'aquest sector i ha considerat que "encara té molts anys de vida". Amb tot, reconeix la sotragada que ha suposat la proliferació dels mitjans digitals que assegura "han vingut per quedar-se". Per aquest motiu demana als associats que apostin per les versions online i combinin la immediatesa que proporciona Internet amb continguts de reflexió i anàlisi en les seves edicions tradicionals. Fàbregas ho ha dit en el marc de la 35a Assemblea Ordinària d'Associats de l'ACPC i la 10a Convenció de la Premsa Comarcal i Local, que s'ha celebrat al Museu de la Pell d'Igualada (Anoia) i que enguany analitzarà la visió que té l'àmbit universitari sobre la premsa comarcal i les possibilitats que ofereix als nous periodistes.

L'era digital encara no ha arribat als mitjans comarcals. Segons ha explicat el president de l'Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), Francesc Fàbregas, a dia d'avui només el 40% de les publicacions que formen part d'aquesta entitat han fet el salt i disposen de pàgina web complementària als continguts que ofereixen en la versió en paper. "El nostre fort és el paper i creiem que té molt anys de vida però estem animant als associats a apostar també per versió digital i per les xarxes socials perquè el digital ha vingut per quedar-se", ha assegurat el president. En aquesta línia ha explicat que l'entitat va donar als associats l'oportunitat de crear una versió digital que poguessin adaptar a cada territori. "Ara estem en la segona fase que passa per millorar-la", comenta.Fàbregas assegura que els diaris digitals "han fet mal" a la premsa comarcal perquè alguns lectors han pensat que podien tenir el mateix "de franc". El president apunta que això no és correcte, perquè tot i que les versions online aporten un grau d'immediatesa amb el qual el paper no pot competir, les edicions tradicionals "han d'oferir continguts orientats a l'anàlisi i la reflexió". Un Pla Estratègic pels propers anysLa trobada d'aquest dissabte ha servit per presentar les conclusions del Pla Estratègic que l'ACPC ha dut a terme. Entre les principals línies de treball destaquen fomentar l'orgull de pertinença a un sector que s'autodefineix com a "líder al territori", l'aposta per la formació i les noves tecnologies o conscienciar les empreses i les administracions dels beneficis que ofereix des del punt de vista de la publicitat la premsa comarcal. "Un anunci posat en els nostres mitjans arriba on sigui", assegura el president que indica que molts d'aquests mitjans arriben al 75% de l'audiència de les seves comarques.Manca de becaris als mitjans comarcalsFàbregas ha explicat que la convenció d'aquest 2017 gira al voltant del sector universitari. "Hem convidat els responsables de comunicació de les principals universitats per conèixer què pensen dels mitjans comarcals i també comptem amb alumnes que ens explicaran si en aquests centres els formen bé per treballar en els nostres diaris", subratlla.En aquest context s'abordarà la problemàtica que pateixen alguns d'aquests mitjans que sovint es troben que pocs estudiants hi volen fer pràctiques. "Prefereix anar a TV3, La Vanguardia o Catalunya Ràdio perquè pensen que té més futur", assenyala el president que adverteix que aquesta creença no és del tot certa: "A la premsa comarcal tenen més possibilitats d'aconseguir un lloc de treball fix perquè a nosaltres ens interessa tenir personal mes estable, que conegui molt el territori i capaç d'aixecar temes", indica.