La polèmica de 'Tintín al Congo' continua en el 50è aniversari de la independència de la República Democràtica del Congo

Brussel·les (ACN).- Tot i haver nascut a Nova York, el còmic del Tintín forma part del patrimoni cultural belga, com la xocolata o la cervesa. A Bèlgica, tothom coneix aquestes historietes simples i senzilles de llegir, que enganxen el públic per la fàcil comunicació a través d'il·lustracions. Els barrufets, Tintín i Lucky Lucke són els més famosos, però en els darrers anys la polèmica del llibre 'Tintín al Congo' ha augmentat l'interès per les aventures del personatge que va crear Hergé. Racista, xenòfob, colonialista o desmesurada violència contra els animals, són algunes de les acusacions que ha rebut el segon llibre de l'autor belga escrit l'any 1930, època en què el Congo era la principal colònia de Bèlgica.
La polèmica de 'Tintín al Congo' continua en el 50è aniversari de la independència de la República Democràtica del Congo

La polèmica de 'Tintín al Congo' continua en el 50è aniversari de la independència de la República Democràtica del Congo

Brussel·les (ACN).- Tot i haver nascut a Nova York, el còmic del Tintín forma part del patrimoni cultural belga, com la xocolata o la cervesa. A Bèlgica, tothom coneix aquestes historietes simples i senzilles de llegir, que enganxen el públic per la fàcil comunicació a través d'il·lustracions. Els barrufets, Tintín i Lucky Lucke són els més famosos, però en els darrers anys la polèmica del llibre 'Tintín al Congo' ha augmentat l'interès per les aventures del personatge que va crear Hergé. Racista, xenòfob, colonialista o desmesurada violència contra els animals, són algunes de les acusacions que ha rebut el segon llibre de l'autor belga escrit l'any 1930, època en què el Congo era la principal colònia de Bèlgica.