La patronal de les concessionàries d'autopistes pronostica un futur amb totes les vies ràpides de pagament

El president la patronal ASETA (Associació de Societats Espanyoles de Concessionàries d'Autopistes), José Luis Feito, creu que en el futur totes les vies ràpides hauran de ser de pagament. Ho ha dit en declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio".
La patronal de les concessionàries d'autopistes pronostica un futur amb totes les vies ràpides de pagament
Barcelona

La patronal de les concessionàries d'autopistes pronostica un futur amb totes les vies ràpides de pagament

El president la patronal ASETA (Associació de Societats Espanyoles de Concessionàries d'Autopistes), José Luis Feito, creu que en el futur totes les vies ràpides hauran de ser de pagament. Ho ha dit en declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio".
Redacció Actualitzat

Imatge d'arxiu d'una autopista

Feito creu que això és una "condició imprescindible" per redreçar les finances espanyoles. Segons el president de la patronal ASETA, els Estats no poden assumir el cost d'aquestes infraestructures. Feito posa com a exemple Alemanya, que va haver de posar peatges per finançar les seves carreteres.

Com a membre de l'executiva de la CEOE, Feito ha lloat les mesures del govern Rajoy per fer una economia espanyola més competitiva.

Tot de pagament vs. "No vull pagar"

Els pronòstics de Feito, d'un futur amb vies ràpides exclusivament de pagament, coincideixen amb l'efervescència de la campanya "No vull pagar", promoguda a les xarxes socials i que exalta la negativa ciutadana a pagar els peatges. Segons Abertis, més de 200 conductors s'han negat a abonar el cost dels peatges en els darrers dies a Catalunya.
 
La campanya va començar per la iniciativa de Josep Casadellà, que va penjar un vídeo a YouTube. Després d'ell l'han seguit molts altres conductors, i la repercussió a les xarxes socials s'ha escampat. Protesten contra el greuge que suposaria l'allargament de la concessió de les autopistes de peatge, sobretot a Catalunya i el País Valencià, per compensar la fallida de les autopistes radials de Madrid.