Cinquè dia de vaga de grues

La patronal de les asseguradores no assistirà a la reunió amb els gruistes

El conflicte entre els propietaris de grues i les asseguradores, lluny d'acostar-se a una solució, sembla que es complica més. La reunió que les dues parts havien de tenir avui ha quedat desconvocada després que UNESPA, la patronal de les asseguradores, ha dit que la solució s'ha de negociar cas per cas, i no en bloc. El que sí que s'ha sabut avui és l'estudi de costos reals del sector que han elaborat una consultora i un grup d'experts de la Universitat d'Alcalá de Henares. L'esperat estudi, però, no ha servit per trobar cap solució al conflicte.

Actualitzat
La vaga de conductors d'assistència en carretera entra avui en el cinquè dia consecutiu, però el conflicte podria anar per llarg. Els gruistes, que volen més diners per cada servei, havien demanat una reunió avui amb les asseguradores, però aquestes s'hi han negat. Tot plegat ha fet que el president de l'Associació Nacional d'Empreses d'Auxili en Carretera, Rafael Merino, es mostri convençut que el conflicte s'allargarà. Davant del possible empitjorament de la situació a causa de l'onada de fred, la Confederació Espanyola d'Empreses d'Assistència en Carretera s'ha compromès a ajudar en aquelles situacions que comportin perill per als conductors. Mentrestant, a Catalunya, els Mossos d'Esquadra ja han atès prop de 300 vehicles, dels quals 264 s'han quedat als vorals de les carreteres. Els costos del sector L'esperat estudi independent sobre costos reals del sector que han elaborat una consultora independent i un grup d'experts de la Universitat d'Alcalá de Henares no ha servit per trobar cap solució a l'aturada indefinida de les grues. Les dues parts, gruistes i asseguradores, han presentat els números per separat a Madrid, i les interpretacions que en fan continuen sent oposades. Els empresaris de grues diuen que el document s'acosta molt als resultats de l'últim estudi encarregat, arran de la vaga de l'agost passat, i que ells ja van acceptar. En concret, planteja que el preu d'un servei pot anar dels 41 als 54 euros, depenent de la zona o la grua, entre altres. En canvi, les asseguradores plantegen aquesta forquilla dels 21 als 25 euros, cosa que, segons les associacions d'assistència en carretera, no cobreix el preu de cost.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut