La pastisseria artesana Danés inverteix 400.000 euros en una nau industrial a Arenys de Mar per a la seva expansió

ACN Barcelona.-L'empresa catalana de pastisseria artesana Danés ha invertit 400.000 euros en l'adequació d'una nau industrial de 1000 m² a Arenys de Mar, amb l'objectiu d'expandir la seva activitat i iniciar-se en l'exportació. L'empresa Danés és hereva de l'obrador artesà i familiar de la coneguda Pastisseria Danés, establerta a Arenys de Mar des del 1957. La tercera generació de la família ha engegat un nou projecte per iniciar-se en les vendes a l'exterior de productes de pastisseria fets a Catalunya. Ha comptat amb la col·laboració del Servei d'Assessorament Financer d'ACCIÓ, que l'ha ajudat a obtenir un préstec participatiu per finançar part de la inversió en nova maquinària. Durant el primer any, l'empresa espera arribar a una producció de 672.000 galetes, amb la previsió de créixer un 50% l'any següent i amb la vista posada, a mig termini, a arribar als mercats de França i Anglaterra.

La nova nau es posarà en marxa a finals de gener amb un equip de cinc treballadors inicialment, que passaran a ser deu a finals del 2017. "Hem invertit en equipament divers com envasadores, sales de control de temperatura i qualitat i un forn, entre d'altres", ha comentat Marc Danés, soci de la firma. Tot i així, ha puntualitzat que "no canviarem les receptes tradicionals", fet que ha obligat a cercar "un embalatge per envasar al buit sense que els aliments perdin la seva qualitat, i sense afegir-hi additius ni conservants", ha indicat. Quan la fàbrica estigui a ple rendiment tindrà uns 30 treballadors que treballaran en dos torns.Danés centrarà la seva activitat en la fabricació les galetes típiques d'Arenys de Mar -les anomenades 'coquetes d'Arenys', elaborades amb pasta de full i sucre-, i en pastes de te. El primer any es vol arribar a una producció de 672.000 unitats, l'equivalent a uns 5.300 quilos, que es vol multiplicar per dos l'any següent.. "Fins ara, venent a mostrador a la pastisseria, arribem a fer unes 60.000 unitats l'any", compara Marc Danés. L'objectiu inicial és situar els productes en botigues de degustació i altres pastisseries de Catalunya, amb la vista posada, a mig termini, en els mercats de França i Anglaterra. "Són dos països que tenen molta cultura de productes 'gourmet' de qualitat, com els nostres", ha comentat Danés en declaracions recollides en un comunicat.El Servei d'Assessorament Financer d'ACCIÓ, l'agència per a la competitivitat de l'empresa, va recomanar a la firma sobre el model de finançament més adient i els va ajudar a obtenir un préstec participatiu d'ENISA (Empresa Nacional de Innovación, SA) per valor de 80.000 euros.

Anar al contingut