El Prat de Llobregat

La nova proposta per a l'arribada del TGV a l'aeroport és més barata i més ecològica

Generalitat i ajuntaments defensen que la seva nova proposta per fer arribar el tren de gran velocitat a l'aeroport de Barcelona és 150 milions d'euros més barata que l'opció pactada l'any passat amb el ministeri. Però, sobretot, garanteix que tots els trens arribin a l'aeroport, i amb més garanties mediambientals. La Generalitat manté el seu compromís de finançar la part proporcional del cost del nou traçat.

Actualitzat
El tren de gran velocitat, el TGV, creuarà el Llobregat per un pas elevat sobre un pont situat entre Sant Boi de Llobregat i Sant Joan Despí en direcció cap a l'aeroport. Les divergències entre la Generalitat i el Ministeri de Foment comencen en aquest punt de la pota sud que enllaça la C-31 i la C-32. Foment projecta construir el TGV seguint la via de rodalies de la costa cap al Prat de Llobregat i Barcelona. Però la Generalitat sempre ha volgut que aquest tren ràpid passi per l'aeroport. Per aconseguir-ho, el febrer de l'any passat no va tenir més remei que pactar fer-se càrrec de la construcció d'un ramal secundari en bucle per on el TGV arribaria soterrat a la nova terminal de l'aeroport. Des d'aquí aniria cap al Prat de Llobregat i Barcelona. La línia de rodalies de Renfe faria el mateix recorregut. El bucle es faria a tocar de la reserva del Remolar, de gran valor ambiental. Estudis més acurats han fet veure després que la construcció del túnel del tren pot afavorir l'entrada d'aigua salada a l'aqüífer subterrani del delta. També afectaria el parc agrari. Un gran esforç per aconseguir que només alguns TGV paressin a l'aeroport. Amb la nova proposta de la Generalitat, tots els TGV entrarien a l'aeroport per un túnel fins a la terminal actual. El traçat segueix soterrat pels afores del Prat cap a Barcelona. En total, 19 quilòmetres de recorregut, la meitat del que exigeix l'opció del bucle. L'enllaç amb la nova terminal es fa amb el metro. La línia de rodalies de la costa es desvia cap a l'aeroport i va soterrada per tot el casc urbà del Prat. Els trens arribarien a la nova estació de l'aeroport seguint l'actual via de Renfe. Seria una gran estació intermodal que permetria pujar al TGV sense haver d'anar a Barcelona. Aquesta opció només allargaria el temps del trajecte entre Barcelona i Madrid uns tres minuts i en canvi potenciaria el trànsit de passatgers i mercaderies a l'aeroport. I costa 150 milions d'euros menys que l'opció del ministeri.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut