L'oficina mòbil de la Guàrdia Urbana de Badalona. Imatge del 8 de novembre de 2016. (horitzontal)
L'oficina mòbil de la Guàrdia Urbana de Badalona. Imatge del 8 de novembre de 2016. (horitzontal)

La nova oficina mòbil de la Guàrdia Urbana de Badalona posa les bases per a la supressió de la comissaria de Sant Roc

ACN Badalona.-La Guàrdia Urbana de Badalona estrena un nou servei d'oficina mòbil, una furgoneta que recorrerà els barris per acostar el cos a la ciutadania i permetre que els veïns puguin fer tràmits amb la policia o posar denúncies sense haver-se de desplaçar al Turó d'en Caritg. Segons ha explicat l'alcaldessa, Dolors Sabater, el projecte és una "avançada" al canvi de model policial que es persegueix des de l'inici del mandat i que s'ha anunciat que es presentarà a principis de 2017. L'oficina mòbil reaprofita una furgoneta de l'antiga unitat Omega, els antidisturbis que va promoure l'exalcalde Xavier Garcia Albiol, per simbolitzar un gir cap a un model policial de proximitat, enfront l'anterior model "repressiu". A més, la nova oficina mòbil posa també les bases per poder tancar definitivament la comissaria del barri de Sant Roc, un altre dels projectes bandera impulsats per Albiol el mandat passat.

Tal com va avançar Sabater en una entrevista a l'ACN el mes de juliol passat, la nova Guàrdia Urbana prescindirà de la comissaria de Sant Roc. Aquest dimarts, la mateixa Sabater ha reiterat aquesta aposta del govern municipal i ha posat data. Serà a principis de 2017, coincidint amb la implantació del nou model se seguretat a la ciutat.Actualment la planificació està pràcticament definida, amb l'objectiu clar d'adaptar els horaris a les necessitats de la ciutadania per tal que els veïns tinguin accés a la policia a totes hores i a tots els barris. Segons ha explicat la mateixa alcaldessa, ara el que resta per poder tirar endavant el nou projecte són alguns serrells en relació a aspectes salarials.El que es considera "l'avançada" d'aquest nou model és la nova oficina mòbil de proximitat, que s'ha donat a conèixer aquest dimarts i que es posarà en marxà dimecres. La furgoneta que acull aquesta oficina, recorrerà els diferents districtes de la ciutat per tal de facilitar la realització d'alguns tràmits burocràtics i oferir informació al veïnat. Sabater ha detallat que tot i que està pensada per donar servei a tota la ciutat, l'oficina mòbil tindrà presència prioritària als districtes 4 i 6 -inclou barris amb una alta densitat de població com Llefià, La Salut, Artigues, Sant Roc i El Remei- així com als mercats municipals, on es dona una major afluència de persones.L'oficina mòbil funcionarà en una primera fase de prova, de dilluns a divendres, en horari de matí. El primer trimestre de 2017, coincidint amb la posada en marxa del nou model de seguretat, el servei s'estendrà també a l'horari de tarda i es preveu que hi hagi una planificació estable de la presència del vehicle als diferents barris.

Anar al contingut