La NASA prepara una missió per enviar humans a Mart

Els últims descobriments de grans masses de gel sota la superfície de Mart obren moltes portes als investigadors que estudien des de fa anys el planeta vermell. La NASA ja ha anunciat que està preparant fins i tot una missió per poder enviar-hi homes i l'any 2004 vol instal·lar-hi un laboratori mòbil. El somni de molts es podria convertir en realitat d'aquí a no gaire temps.
ESPAI

La NASA prepara una missió per enviar humans a Mart

La NASA ja ha començat a preparar una missió per enviar humans al planeta Mart. La decisió s'ha pres després de confirmar els descobriments fets per la sonda "Mars Odissey" aquest diumenge. Els instruments de detecció de la sonda van localitzar indicis d'aigua congelada, a tan sols mig metre de la superfície. Com passa al nostre planeta, el gel marcià està concentrat als pols, on la temperatura és de 53 graus sota zero. La confirmació d'aquest descobriment ha suposat tota una revolució per als científics de la NASA, que ja feia temps que buscaven alguna certesa que expliqués la gran quantitat de canals que marquen la superfície de Mart. L'entusiasme dels científics nord-americans ha fet que els preparatius per enviar-hi expedicions humanes ja hagin començat. Segons l'Agència Espacial, abans de la descoberta ja estava previst construir un laboratori mòbil a Mart l'any 2004. Amb la descoberta del gel marcià, les expedicions al planeta vermell augmentaran. De moment, no hi ha xifres exactes de la quantitat d'aigua congelada que s'amaga sota la superfícia, però les dades de l'"Odissey" fan pensar que, si el gel descobert es desfés, tot el planeta Mart quedaria inundat sota l'aigua.