EUA

La NASA llança amb èxit la nau per a la missió "Deep Impact", que busca xocar contra un cometa

La NASA ha aconseguit finalitzar amb èxit el llançament de la nau "Deep Impact", en el que està previst que sigui un viatge sense retorn. La nau haurà de viatjar 431 milions de quilòmetres per xocar contra un cometa per provocar un enorme cràter amb l'objectiu de descobrir alguns dels misteris de l'univers. Concretament, la nau ha d'impactar contra el cometa Tempel 1, amb un cost de 325 milions de dòlars, tot i que la NASA ha afirmat que el cometa no representa cap perill per a la Terra.

El llançament de la nau per a la missió "Deep Impact", amb un vehicle projectil encarregat de destruir el cos celeste, ha conclòs sense cap incidència a l'estació de la Força Aèria de Cap Canaveral, a Florida. La nau ha aixecat el vol cap a les 13.47, hora local, tal com estava previst. La missió ha despertat una gran expectació en els cercles científics pels descobriments que podria comportar. Michael A'Hearn, professor d'astronomia de la Universitat de Maryland i principal investigador a càrrec del "Deep Impact", ha subratllat que es pretén descobrir quines eren les condicions existents quan es va crear el sistema solar. Orlando Figueroa, director adjunt de Programes Científics de la NASA, ha explicat en una entrevista que amb aquest viatge busca exposar "els materials primitius" que s'oculten dins del cometa.