Barcelona

La mortalitat a la carretera baixa un 16% en el primer any d'aplicació del carnet per punts

L'aplicació del carnet per punts ha comportat la reducció de la mortalitat a la carretera d'un 16% de mitjana l'últim any, segons les dades que ha fet públiques el RACC, quan queden pocs dies per complir-se el primer aniversari de la normativa. Tanmateix, el RACC ha alertat que el seus efectes estan disminuint. I és que els conductors s'han relaxat a causa de la lentitud sancionadora. Per aquest motiu, el RACC, proposa una actuació enèrgica de l'administració, agilitant els tràmits de sanció. D'altra banda, el RACC demana que els radars es posin en punts de la xarxa viària amb alta accidentalitat, i que els diners recollits amb les sancions s'inverteixin a millorar la seguretat de les carreteres.

Actualitzat

Quan està a punt de complir-se el primer aniversari del carnet per punts, el secretari executiu de la Fundació RACC, Alfons Perona, ha presentat un informe que conclou que l'impacte del carnet ha estat "inqüestionable" per reduir la mortalitat, ja que entre el juliol de l'any passat, quan va entrar en vigor la normativa, i el 21 de juny del 2007 hi ha hagut 337 morts a les carreteres catalanes, un 16% menys que en el mateix període entre els anys 2005 i 2006, quan el nombre de morts va ser de 401.

Tot i això, Perona ha alertat que a partir del gener hi ha hagut una "desacceleració notable" de la reducció de la sinistralitat, que atribueix principalment a la lentitud en el procés sancionador. Davant d'això, el RACC demana a les administracions que actuïn de manera urgent per donar més agilitat a la notificació de la pèrdua de punts.

Una altra demanda del RACC és que els radars es posin en punts de la xarxa viària amb alta accidentalitat, i que els diners recollits amb les sancions l'administració els inverteixi a millorar la seguretat de les carreteres.

Anar al contingut