Europa

La meitat de les companyies aèries incompleixen el que anuncien les seves pàgines web

Volar a un preu reduït sovint és un simple parany per atraure clients, que a l'hora de pagar els bitllets es poden endur veritables sorpreses. Així ho denuncia un estudi de la Comissió Europea que publica l'"International Herald Tribune", i segons el qual al voltant de la meitat de les companyies aèries que operen en 14 països comunitaris infringeixen la normativa d'informació a internet. Els mètodes per inflar el preu dels bitllets són diversos, i van des de sumar diverses taxes a l'import final fins a prometre passatges a preus que mai es vendran.

Actualitzat

L'estudi de la Comissió Europea revela pràctiques irregulars en 217 companyies aèries, d'un total de 433 empreses examinades que operen a 14 països de la Unió i a Noruega. Segons l'informe, que no revela els noms de les companyies infractores, s'han detectat males pràctiques pel que fa al compliment de les informacions que publiquen les seves pàgines web.

Entre les companyies infractores n'hi ha diverses d'espanyoles o que operen a l'Estat, tal com anunciava fa unes setmanes l'Institut Nacional de Consum (INC). L'organisme públic, que també ha participat en l'estudi la Comissió Europea, denunciava algunes de les empreses que no compleixen els preus que mostren a la seva publicitat.

És el cas de les operadores de baix cost Ryanair i Vueling, que incompleixen la publicitat de vols gratuïts ja que no mencionen les taxes i altres recàrrecs que el passatger ha d'abonar. Una altra pràctica és la que duen a terme Iberia i Spanair, que anuncien ofertes de vols a un preu molt baix, però que a l'hora de comprar-los mai s'ofereixen.

L'INC es posarà en contacte amb les companyies denunciades per exigir modificacions o aclariments en les informacions que publiquen a Internet. En cas d'incompliment reiterat, l'organisme podria actuar per via judicial i fins i tot demanar el tancament de les seves webs.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut