Pirineus

La marca "Pirineus" es proposa incrementar el turisme procedent de l'estat espanyol

Les onze comarques que formen part de la marca turística "Pirineus" s'han marcat com a gran objectiu incrementar el turisme provinent de l'estat espanyol, que actualment suposa un 30% del total de visitants. Un any i mig després de la seva creació, "Pirineus" vol oferir "qualitat i un gran nombre d'ofertes", des de l'Alt Empordà fins a l'Aran. La marca està fent "esforços a través de la pàgina web, que ha tingut més de 12.000 visitants", segons ha explicat el responsable del projecte, Josep Aribau.

Actualitzat
La marca "Pirineus", constituïda per les diputacions de Girona i Lleida, Turisme de Catalunya i el Departament de Política Territorial, ha iniciat un pla d'actuacions amb l'objectiu de "donar-se a conèixer al potencial turista", en paraules d'Aribau. El mercat espanyol, que suposa un 30% dels visitants que rep el Pirineu català, és un sector "emergent" que les institucions consideren prioritari. A més de les accions publicitàries arreu de l'Estat, la marca està treballant en la xarxa, on rep una gran quantitat de visites gràcies a la seva presència a les primeres planes del cercador Google. També s'estan realitzant accions de màrqueting directe, amb l'enviament de suggeriments a visitar el Pirineu a través de bases de dades de les zones del llevant de la península i la zona central. Qualitat i varietat d'oferta són els grans arguments de "Pirineus" per atraure visitants. Segons Aribau, "no és un producte solament, ràfting o esquí, sinó que hi pots fer moltes activitats". Una de les idees és presentar propostes "transversals", com per exemple un festival dels Pirineus o altres esdeviments amb un àmbit que abasti des de la Vall d'Aran fins a l'Alt Empordà. La Vall d'Aran, l'Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, l'Alt Urgell, el Solsonès, el Berguedà, la Cerdanya, la Garrotxa, el Ripollès i l'Alt Empordà són les comarques que formen part de la marca "Pirineus".
Anar al contingut