La marca "Pirineus" es proposa incrementar el turisme procedent de l'estat espanyol
Les onze comarques que formen part de la marca turística "Pirineus" s'han marcat com a gran objectiu incrementar el turisme provinent de l'estat espanyol, que actualment suposa un 30% del total de visitants. Un any i mig després de la seva creació, "Pirineus" vol oferir "qualitat i un gran nombre d'ofertes", des de l'Alt Empordà fins a l'Aran. La marca està fent "esforços a través de la pàgina web, que ha tingut més de 12.000 visitants", segons ha explicat el responsable del projecte, Josep Aribau.
La marca "Pirineus", constituïda per les diputacions de Girona i Lleida, Turisme de Catalunya i el Departament de Política Territorial, ha iniciat un pla d'actuacions amb l'objectiu de "donar-se a conèixer al potencial turista", en paraules d'Aribau.
El mercat espanyol, que suposa un 30% dels visitants que rep el Pirineu català, és un sector "emergent" que les institucions consideren prioritari. A més de les accions publicitàries arreu de l'Estat, la marca està treballant en la xarxa, on rep una gran quantitat de visites gràcies a la seva presència a les primeres planes del cercador Google.
També s'estan realitzant accions de màrqueting directe, amb l'enviament de suggeriments a visitar el Pirineu a través de bases de dades de les zones del llevant de la península i la zona central.
Qualitat i varietat d'oferta són els grans arguments de "Pirineus" per atraure visitants. Segons Aribau, "no és un producte solament, ràfting o esquí, sinó que hi pots fer moltes activitats". Una de les idees és presentar propostes "transversals", com per exemple un festival dels Pirineus o altres esdeviments amb un àmbit que abasti des de la Vall d'Aran fins a l'Alt Empordà.
La Vall d'Aran, l'Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, l'Alt Urgell, el Solsonès, el Berguedà, la Cerdanya, la Garrotxa, el Ripollès i l'Alt Empordà són les comarques que formen part de la marca "Pirineus".