La Marató prepara la campanya de sensibilització sobre l'ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques

Avui s'ha fet una sessió formativa dirigida als professionals de la salut que impartiran les més de 4.000 conferències divulgatives als centres educatius
La Marató prepara la campanya de sensibilització sobre l'ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques
CAMPANYA 2016

La Marató prepara la campanya de sensibilització sobre l'ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques

Avui s'ha fet una sessió formativa dirigida als professionals de la salut que impartiran les més de 4.000 conferències divulgatives als centres educatius
La Marató 2016: sessió formativa als metges conferenciants

La Marató 2016: sessió formativa als metges conferenciants

Entre el 17 d'octubre i el 18 de desembre, la Fundació desplegarà una intensa campanya de divulgació i sensibilització sobre l'ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques entre més de 200.000 joves catalans, que rebran una de les més de 4.000 conferències que es faran fins al dia del programa.

Aquest matí, 200 dels professionals de la salut que participaran en la campanya han assistit a una jornada formativa al Col·legi de Metges de Barcelona en la qual el Dr. Carlos Molina, coordinador de la unitat d'ictus de l'Hospital de la Vall d'Hebron, els ha exposat els eixos bàsics de les malalties que hauran de traslladar als joves. També han vist el vídeo divulgatiu elaborat especialment per a la campanya, que es projectarà a totes les sessions.

L'audiovisual combina la intervenció d'un especialista sobre les causes i conseqüències de l'ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques amb el testimoni de joves que les han patit. El conjunt ofereix una visió general sobre aquestes malalties; les seqüeles físiques, psicològiques i en l'entorn familiar i els reptes a què s'enfronta la recerca per minimitzar-les i arribar a curar-les.

En la sessió hi ha participat també el director de la Fundació, Lluís Bernabé, i la sotsdirectora del programa La Marató de TV3, Àngels Molina.

La Fundació va posar en marxa la campanya de conferències divulgatives l'any 1997. Des d'aleshores, s'han organitzat 56.000 sessions sobre les diferents malalties tractades en el programa. En total, 1,2 milions de joves han rebut aquestes conferències, que ja s'han convertit en una eina educativa eficaç pel seu valor formatiu en cultura científica i valors humans i socials.