La Marató de TV3 s'explica a la UAB

La Marató de TV3 entra a les aules de la Universitat Autònoma de Barcelona amb tres classes magistrals, al llarg d'aquest curs acadèmic, per donar a conèixer el projecte solidari que ha permès finançar 794 projectes de recerca

La Facultat de Ciències de la Comunicació ha estat l'escenari de la primera "master class" de La Marató per explicar com funciona i com s'organitza per dins per aconseguir el seu doble objectiu final: sensibilitzar sobre les malalties que ens afecten i impulsar-ne la recerca biomèdica per aconseguir més anys i més qualitat de vida per a les persones que les tenen.

L'obertura de la "master class" ha anat a càrrec de la rectora de la UAB, Margarita Arboix, i de la degana de la Facultat de Ciències de la Comunicació, María José Recoder. La rectora ha fet referència a la important tasca investigadora que es fa a la UAB, i ha agraït que un programa de les dimensions de La Marató destini la seva recaptació a la investigació en malalties. La degana, per la seva banda, ha fet èmfasi en la importància de tenir uns mitjans públics de qualitat com TV3 que puguin fer projectes tan beneficiosos per a la societat com La Marató.

Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3 i Alumni UAB, ha explicat com La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio s'ha convertit en un referent internacional entre els programes solidaris, i n'ha destacat el protagonisme social: "La Marató no és només un projecte de la CCMA, és de tots." També ha posat en relleu el compromís i la responsabilitat de La Marató amb la recerca biomèdica i ha reclamat més reconeixement per a la tasca dels investigadors.

Xavi Abad, director del programa La Marató 2017, ha parlat de l'evolució d'un espai de 15 hores en directe, des de la idea original fins a l'escaleta final. Abad ha presentat un nou videojoc adreçat al públic infantil que s'ha creat específicament per a La Marató de TV3 i ha convidat un dels alumnes assistents a jugar-hi des de l'escenari.
Dani Reyes, director de Màrqueting de TV3, ha explicat els elements clau de les campanyes que fa La Marató de TV3, essencials per cridar l'atenció de la ciutadania, conscienciar la societat i fer-la partícip.
Helena Garcia Melero, periodista, presentadora de diverses edicions de La Marató de TV3 i Alumni UAB, ha compartit la seva experiència de presentar un programa tan singular i de llarg recorregut, des de fa tants anys. Ha destacat la part emocional dels testimonis que entrevista, que no la deixen indiferent, i de les persones que hi col·laboren solidàriament. "La Marató em dona una lliçó de vida a cada programa."

Per oferir una visió des de l'altra banda de la càmera i del telèfon, Elisabeth Ortínez, pacient d'ictus, ha parlat sobre la implicació personal en La Marató, i ha agraït que existeixin programes com aquest.

La Marató des del punt de vista de la comunicació, la recerca i l'economia

Aquesta "master class" s'engloba dins l'activitat de l'assignatura "Història de la comunicació" del Grau de Periodisme de la UAB i s'ha ofert a estudiants de primer curs d'aquests estudis. A més, l'activitat s'ha obert a tota la comunitat universitària.

La Fundació La Marató de TV3, juntament amb la UAB, oferiran aquest curs dues "master class" més a la comunitat universitària sobre aquest projecte solidari, que permet finançar la investigació en malalties, i que ha arribat a milers de persones, amb l'objectiu d'analitzar i donar a conèixer les claus de l'èxit d'aquesta telemarató als universitaris.

A la conferència sobre La Marató de TV3 a la Facultat d'Economia, s'exposarà el que ha suposat i ha generat econòmicament aquest projecte solidari. A la Facultat de Biociències es parlarà sobre les claus del finançament per a les malalties escollides en cada edició de La Marató de TV3.
Anar al contingut