La manca de seients impedeix a Nissan reprendre la producció de tot terrenys

La manca de seients impedirà que Nissan pugui reprendre a partir d'aquest dilluns la fabricació de tot terrenys Navara i Pathfinder a la planta de la Zona Franca de Barcelona. El motiu és que l'empresa Esteban Ikeda, fabricant dels seients, està tancada i en procés concursal. Els operaris d'aquesta línia de muntatge, afectats per l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal, podran tornar demà al seus llocs de treball tot i que es dedicaran a un altre tipus d'activitat.
La manca de seients impedeix a Nissan reprendre la producció de tot terrenys
El Prat de Llobregat

La manca de seients impedeix a Nissan reprendre la producció de tot terrenys

La manca de seients impedirà que Nissan pugui reprendre a partir d'aquest dilluns la fabricació de tot terrenys Navara i Pathfinder a la planta de la Zona Franca de Barcelona. El motiu és que l'empresa Esteban Ikeda, fabricant dels seients, està tancada i en procés concursal. Els operaris d'aquesta línia de muntatge, afectats per l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal, podran tornar demà al seus llocs de treball tot i que es dedicaran a un altre tipus d'activitat.
Actualitzat
Cadena de producció d'una fàbrica de Nissan.

Cadena de producció d'una fàbrica de Nissan.

Esteban Ikeda, que va presentar un concurs de creditors i ha aturat la seva activitat a la planta del Prat de Llobregat, era el proveïdor exclusiu dels seients per als tot terrenys de Nissan. Aquest inesperat tancament no havia afectat encara la planta de Nissan ja que es troba immersa en l'aplicació de l'ERO temporal que suposa només dos dies de producció al febrer i el març.

Precisament, aquest dilluns és el dia previst per reprendre l'activitat tot i que Nissan gairebé no disposa de seients en estoc ni tampoc de reserves per a dues hores de fabricació, fet que impedirà reprendre la producció d'aquests models.

Nissan ha començat a contactar amb altres proveïdors que puguin fabricar-li els seients, i també ha plantejat la possibilitat de comprar part dels actius de l'antiga Esteban Ikeda, com els estocs, l'utillatge de la línia de fabricació o les armadures dels seients, per garantir el subministrament dels components.

Una proposta que el sindicat UGT veu bé tot i que alerta que és "insuficient" si la multinacional no es compromet a fer-se càrrec de la plantilla de 260 treballadors d'Esteban Ikeda. Des de Nissan, però, ja han descartat totalment aquesta possibilitat.

El grup automobilístic nipó està mantenint converses amb els sindicats per pactar una reestructuració de la plantilla que faci competitiva la fàbrica barcelonina per optar a nous productes a partir de 2010.