La majoria de passatgers de l'avió estavellat a Grècia van morir congelats abans de l'accident

Els pilots i la major part dels passatgers del Boeing 737 que ahir es va estavellar prop d'Atenes ja estaven morts abans que l'avió s'estavellés. Sembla que una avaria en el sistema de refrigeració va provocar la pèrdua de pressió de la cabina i, amb la pèrdua de la pressió de l'aire, el fred exterior -de 50 graus sota zero- va acabar envaint l'aparell. De fet, el govern grec ha confirmat que la majoria dels cossos els han trobat pràcticament congelats.
La majoria de passatgers de l'avió estavellat a Grècia van morir congelats abans de l'accident
Atenes

La majoria de passatgers de l'avió estavellat a Grècia van morir congelats abans de l'accident

Els pilots i la major part dels passatgers del Boeing 737 que ahir es va estavellar prop d'Atenes ja estaven morts abans que l'avió s'estavellés. Sembla que una avaria en el sistema de refrigeració va provocar la pèrdua de pressió de la cabina i, amb la pèrdua de la pressió de l'aire, el fred exterior -de 50 graus sota zero- va acabar envaint l'aparell. De fet, el govern grec ha confirmat que la majoria dels cossos els han trobat pràcticament congelats.
Les primeres dades de la investigació de l'accident del Boeing 737, que ahir es va estavellar a Atenes, en què van morir 121 persones, han revelat que tant els pilots com la majoria dels passatgers de l'aparell ja estaven morts o inconscients abans que l'avió s'estavellés.

Les primeres hipòtesis apunten cada cop més a una avaria en el sistema de refrigeració, que hauria originat una despressurització de la cabina. Amb la pèrdua de la pressió de l'aire, el fred exterior, de 50 graus sota zero, hauria acabat envaint l'aparell. Això explicaria també per què els passatgers van perdre la consciència i van morir abans de la col·lisió.

Però a mesura que es coneixen més detalls, també s'obren els interrogants del que va passar a bord del Boeing 737 just abans d'estavellar-se. Perquè un avió pugui volar a gran alçada sense que això afecti els passatgers, l'interior de la cabina ha d'estar a una pressió que permeti respirar com si l'avió estigués a terra. Quan hi ha una despressurització, el globus fictici en què es converteix la cabina es comença a desinflar, i el nivell d'oxigen comença a disminuir i s'iguala amb el que hi ha a l'exterior. Els pilots, de seguida, fan baixar l'avió a una alçada que permeti respirar normalment. Aquesta altitud és de 3.000 metres. I mentre l'avió baixa, les màscares d'oxigen s'encarreguen que tothom pugui seguir respirant. El fet que a l'avió xipriota no hi hagués temps de fer ús de les màscares ni de fer el descens d'emergència és un dels principals interrogants, ja que sempre hi ha un temps de reacció.

El Ministeri de Defensa grec ha confirmat que la majoria dels cossos que s'han pogut recuperar estaven pràcticament congelats i que alguns dels equips de rescat els havien trobat amb les mascaretes d'oxigen encara posades.

També s'han pogut recuperar les caixes negres de l'aparell, inclosa la que recull les converses dels pilots, que serà crucial per acabar d'aclarir les causes del pitjor accident aeri de Grècia.

La policia xipriota ha entrat a les oficines de la companyia Helios, propietària de l'aparell, buscant, pel que sembla, documentació que ajudi en la investigació. I és que per ara no s'ha tret l'aigua clara del que va passar realment a bord del Boeing 737.

Tot i la magnitud del drama, el ministre de Transports xipriota donava una bona notícia en reduir el nombre de nens i adolescents que viatjaven a l'avió. Finalment, sembla que eren uns 25, i no la quarantena de què es va parlar en un principi.

NOTÍCIES RELACIONADES