La línia telefònica de la torre de control no funcionava en el moment de l'accident

Cada dia se saben més detalls sobre les circumstàncies en què es va produir, dilluns, el xoc de dos avions que va costar la vida a 71 persones. Els experts que investiguen la causa de la tragèdia han donat informacions que podrien explicar per què el controlador suís no va rebre el senyal d'alarma alertant d'un xoc imminent. Segons els investigadors, la línia telefònica principal de la torre de control suïssa no estava totalment operativa en el moment de l'accident.
La línia telefònica de la torre de control no funcionava en el moment de l'accident
Suïssa

La línia telefònica de la torre de control no funcionava en el moment de l'accident

Cada dia se saben més detalls sobre les circumstàncies en què es va produir, dilluns, el xoc de dos avions que va costar la vida a 71 persones. Els experts que investiguen la causa de la tragèdia han donat informacions que podrien explicar per què el controlador suís no va rebre el senyal d'alarma alertant d'un xoc imminent. Segons els investigadors, la línia telefònica principal de la torre de control suïssa no estava totalment operativa en el moment de l'accident.
La línia telefònica principal de l'oficina de vigilància aèria Skyguide només funcionava intermitentment durant la nit de l'accident. D'aquesta manera, el controlador aeri podria no haver rebut a la pantalla el senyal acústic d'emergència. Així ho ha avançat l'Oficina Federal d'Investigació en Accidents Aeris (BFU), que, juntament amb tècnics suïssos, russos i nord-americans, s'encarrega d'investigar les causes de la col·lisió en ple vol d'un Tupolev 154 de passatgers amb un Boeing 757 de càrrega. La BFU ha informat que la nit de la tragèdia el controlador suís, que seguia des de Zuric l'evolució de cinc vols, va contactar amb l'aeroport alemany mitjançant una línia telefònica de reserva. Aquesta trucada demostra que la línia telefònica principal no funcionava permanentment, cosa que podria haver provocat que el controlador suís no rebés a la pantalla el senyal acústic d'alarma. Aquesta deficiència en les comunicacions se suma a les errades ja detectades en la part suïssa, on aquella nit tampoc funcionava el sistema de radar que permet detectar possibles col·lisions.

NOTÍCIES RELACIONADES