La inversió educativa a Catalunya és a la cua dels països desenvolupats

Ho denuncia la Fundació Bofill, que reclama la necessitat de duplicar la inversió perquè considera que hi ha un infrafinançament "escandalós" de les escoles catalanes
La inversió educativa a Catalunya és a la cua dels països desenvolupats
Barcelona

La inversió educativa a Catalunya és a la cua dels països desenvolupats

Ho denuncia la Fundació Bofill, que reclama la necessitat de duplicar la inversió perquè considera que hi ha un infrafinançament "escandalós" de les escoles catalanes
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player

Catalunya és a la cua dels països desenvolupats en inversió en ensenyament. L'informe anual que acaba de presentar la Fundació Bofill alerta d'aquest fet, un dels elements que incideixen en la qualitat i en les oportunitats que acaben tenint els alumnes. L'estudi també posa l'accent en el mercat laboral com a punta de llança per reduir l'abandonament escolar i en l'aprenentatge de les llengües. Però insisteixen que calen més diners.

Segons la Fundació Bofill, Catalunya és un dels països que més ha retallat en educació i reclama que es dupliqui la inversió pública, que actualment no arriba al 2,8% del PIB, i que aquesta inversió se centri a garantir l'equitat i a promoure la innovació. El pressupost és de 5.000 milions d'euros i hauria de ser, segons la fundació, d'uns 10.800 milions.

Xavier Martínez-Celorrio, coautor de l'Anuari 2015, exemplifica aquesta situació deficitària:

"Estem a un nivell d'inversió comparable a països com el Perú, Laos o Guatemala. Per què no s'han enfonsat els resultats? En bona part per la gran entrega voluntarista del professorat, que està mantenint les costures d'un sistema que està infrafinançat."

Perquè millori el sistema educatiu cal incidir en la formació del professorat i també en l'aprenentatge de llengües estrangeres. En aquest sentit, la coautora de l'anuari Carmen Pérez afirma:

"Cal que hi hagi un professorat molt més preparat, que estigui a l'estranger, una estada obligatòria, això de base. Calen més hores per als alumnes."

L'anuari també analitza el perquè de les taxes tan elevades d'abandonament escolar i conclou que els factors socioeconòmics de l'alumne no l'expliquen per si sols. Posa el focus sobre el mercat laboral: si s'exigeix un nivell d'estudis superior a l'obligatori a l'hora d'accedir a una feina, caurà la xifra d'abandonaments.

VÍDEOS RELACIONATS