Canes

La indústria de la música es reuneix al Midem, amb la tecnologia digital com a tema estrella

Canes és, aquests dies, el gran aparador mundial de la indústria de la música. S'hi fa la fira discogràfica Midem i la tecnologia digital és la que marca el pas. El que durant molt temps s'havia considerat una amenaça, ara es presenta com la gran opció de futur. Al Midem tothom ho aprofita per promocionar la seva música. Hi ha hagut grans absències, com la companyia Universal, que prefereix retallar despeses en una època de canvis i recessió.

Actualitzat
La ciutat de Canes no només s'ha despertat amb el temps alterat. La 39a edició de la fira discogràfica Midem ha obert les portes amb canvis profunds en la indústria musical. És significatiu que la fira discogràfica més important del món estigui presidida per dos anuncis que promocionen la música per internet. Apple i Napster han col·locat a l'entrada els anuncis més grans, més cars i més vistosos com un símbol inequívoc de quines són les empreses que marquen el compàs de la indústria. A l'estand d'Apple ja l'anomenen la revolució digital. El producte estrella és el walkman I-Pod: un exemplar amb els autògrafs dels U2, un altre que, a més, fa fotografies, i finalment l'última novetat, que pot emmagatzemar, a la seva memòria, fins a 240 cançons. A Apple calculen que prop de 250 milions de persones han comprat cançons per internet amb el seu programa d'I-tunes. El negoci no ha deixat indiferents les marques de la competència, que ja han reaccionat amb productes semblants. El món de la música està pendent de quins són els nous models de negoci. Ara mateix, amb internet, la gent s'està baixant de la xarxa uns 200 milions de cançons il·legalment, sense pagar. Nosaltres oferim la possibilitat d'enviar un missatge per mòbil a una ràdio, que t'envia al teu ordinador la llista de cançons que està sonant.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut