La indústria alimentària i el Ministeri de Sanitat firmen un acord per regular la publicitat dirigida als nens

El Ministeri de Sanitat, totes les indústries alimentàries i el sector de l'hostaleria han firmat un codi per regular la publicitat d'aliments i begudes dirigida a menors. Les sancions en cas d'incompliment poden arribar als 180.000 euros. L'objectiu és lluitar contra el sobrepès i l'obesitat infantil, que no paren d'augmentar a Espanya.
La indústria alimentària i el Ministeri de Sanitat firmen un acord per regular la publicitat dirigida als nens
Madrid

La indústria alimentària i el Ministeri de Sanitat firmen un acord per regular la publicitat dirigida als nens

El Ministeri de Sanitat, totes les indústries alimentàries i el sector de l'hostaleria han firmat un codi per regular la publicitat d'aliments i begudes dirigida a menors. Les sancions en cas d'incompliment poden arribar als 180.000 euros. L'objectiu és lluitar contra el sobrepès i l'obesitat infantil, que no paren d'augmentar a Espanya.
Redacció
Els anuncis no podran crear falses expectatives en els més petits

Els anuncis no podran crear falses expectatives en els més petits

En plenes festes de Nadal, el Ministeri de Sanitat, totes les indústries alimentàries i el sector de l'hostaleria han firmat un codi per regular la publicitat d'aliments i begudes dirigida als menors. L'objectiu és lluitar contra el sobrepès i l'obesitat infantil, que no paren d'augmentar. Aquesta autoregulació inclou sancions en cas d'incompliment que poden anar dels 6.000 i 180.000 euros.

Les normes s'han recollit en el Codi Paos. El sector encarregarà publicitat a televisió, ràdio, premsa i internet que compleixi requisits, com evitar missatges que facin pensar als infants que seran més forts, populars, hàbils o intel·ligents si consumeixen determinats aliments. Es comprometen també a ser més cauts a l'hora de fer servir dibuixos animats per crear en els més petits expectatives difícils d'aconseguir.

El codi també prohibeix escenes violentes i agressives, exigeix un llenguatge clar i comprensible i no fer servir cap fórmula perquè els nens demanin el producte als seus pares. Cal que el preu quedi sempre clar i no es podrà fer servir el valor de producte com a ganxo. S'hauran d'eliminar aquells espots que comencin amb fórmules com "avanç informatiu". La publicitat no podrà mostrar personatges famosos, com actors o esportistes que siguin molt populars entre el públic més jove. S'haurà de tenir cura amb anuncis que simulen una aventura i puguin induir els nens a entrar en llocs estranys o a parlar amb desconeguts. I deixar clar que mai un producte pot substituir cap dels tres àpats diaris.

La ministra de Sanitat, Ana Mato, considera la signatura del codi com un fet "històric" o un "èxit a celebrar" perquè, per primer cop, tots els agents de la cadena alimentària es comprometen a treballar per aconseguir hàbits de vida més saludables entre els més petits.

Les últimes dades del Ministeri de Sanitat diuen que a Espanya un 26% dels nens d'entre 6 i 9 anys són grassos i un 19% més tenen certs problemes de sobrepès.