Els anuncis no podran crear falses expectatives en els més petits
Els anuncis no podran crear falses expectatives en els més petits
Madrid

La indústria alimentària i el Ministeri de Sanitat firmen un acord per regular la publicitat dirigida als nens

El Ministeri de Sanitat, totes les indústries alimentàries i el sector de l'hostaleria han firmat un codi per regular la publicitat d'aliments i begudes dirigida a menors. Les sancions en cas d'incompliment poden arribar als 180.000 euros. L'objectiu és lluitar contra el sobrepès i l'obesitat infantil, que no paren d'augmentar a Espanya.

RedaccióActualitzat
En plenes festes de Nadal, el Ministeri de Sanitat, totes les indústries alimentàries i el sector de l'hostaleria han firmat un codi per regular la publicitat d'aliments i begudes dirigida als menors. L'objectiu és lluitar contra el sobrepès i l'obesitat infantil, que no paren d'augmentar. Aquesta autoregulació inclou sancions en cas d'incompliment que poden anar dels 6.000 i 180.000 euros.

Les normes s'han recollit en el Codi Paos. El sector encarregarà publicitat a televisió, ràdio, premsa i internet que compleixi requisits, com evitar missatges que facin pensar als infants que seran més forts, populars, hàbils o intel·ligents si consumeixen determinats aliments. Es comprometen també a ser més cauts a l'hora de fer servir dibuixos animats per crear en els més petits expectatives difícils d'aconseguir.

El codi també prohibeix escenes violentes i agressives, exigeix un llenguatge clar i comprensible i no fer servir cap fórmula perquè els nens demanin el producte als seus pares. Cal que el preu quedi sempre clar i no es podrà fer servir el valor de producte com a ganxo. S'hauran d'eliminar aquells espots que comencin amb fórmules com "avanç informatiu". La publicitat no podrà mostrar personatges famosos, com actors o esportistes que siguin molt populars entre el públic més jove. S'haurà de tenir cura amb anuncis que simulen una aventura i puguin induir els nens a entrar en llocs estranys o a parlar amb desconeguts. I deixar clar que mai un producte pot substituir cap dels tres àpats diaris.

La ministra de Sanitat, Ana Mato, considera la signatura del codi com un fet "històric" o un "èxit a celebrar" perquè, per primer cop, tots els agents de la cadena alimentària es comprometen a treballar per aconseguir hàbits de vida més saludables entre els més petits.

Les últimes dades del Ministeri de Sanitat diuen que a Espanya un 26% dels nens d'entre 6 i 9 anys són grassos i un 19% més tenen certs problemes de sobrepès.


Anar al contingut