La imminent arribada del TGV transforma l'estació de Lleida i els entorns

L'arribada del TGV a Lleida, prevista per a finals d'aquest any, està suposant una important transformació de la ciutat. De moment el gruix de les obres es concentra a l'estació del ferrocarril, amb la construcció d'una marquesina de més de 20 metres d'alçada i un nou vestíbul. Els operaris treballen a ple ritme perquè el més urgent estigui a punt abans de finals d'any. Per després encara faltaran nombroses obres, com el soterrament de les vies al pas per Lleida.
La imminent arribada del TGV transforma l'estació de Lleida i els entorns
Lleida

La imminent arribada del TGV transforma l'estació de Lleida i els entorns

L'arribada del TGV a Lleida, prevista per a finals d'aquest any, està suposant una important transformació de la ciutat. De moment el gruix de les obres es concentra a l'estació del ferrocarril, amb la construcció d'una marquesina de més de 20 metres d'alçada i un nou vestíbul. Els operaris treballen a ple ritme perquè el més urgent estigui a punt abans de finals d'any. Per després encara faltaran nombroses obres, com el soterrament de les vies al pas per Lleida.
Actualitzat
Un tram ferroviari enmig de la ciutat se soterrarà i permetrà l'expansió de Prat de la Riba, una de les principals avingudes del centre de Lleida. El projecte és un dels compromisos, encara pendents, que preveu el conveni entre Foment, Renfe, el GIF, la Paeria i la Generalitat per adequar l'estació de Lleida i els seus entorns a l'arribada del tren de gran velocitat. Un altre dels projectes en què s'està treballant és el nou edifici d'accés a l'estació des del barri de Pardinyes, que costarà uns dos milions i mig d'euros. Al costat, s'hi habilitarà la futura estació d'autobusos. En aquesta mateixa zona, s'han reservat uns terrenys per a diferents construccions que convertirà aquest punt de la ciutat en una gran àrea de serveis. A l'entorn de l'edifici històric de l'estació s'enderrocaran alguns edificis per reurbanitzar la zona i permetre la prolongació de Príncep de Viana. Totes aquestes obres quedaran per fer després de l'arribada del TGV, però n'hi ha altres que s'han de tenir enllestides amb urgència, com la marquesina i el nou vestíbul de l'estació, que tot just fa uns dies s'ha començat a construir. Segons el GIF, abans de final d'any, és a dir, d'aquí a unes setmanes, les instal·lacions han d'estar preparades per rebre trens procedents del corredor de gran velocitat.

NOTÍCIES RELACIONADES