Barcelona

La Generalitat obre un expedient per l'avaria a les línies 9 i 10 del metro

La línia 10 del metro de Barcelona ha recuperat aquest divendres la normalitat, després que durant els últims tres dies, tant la línia 10 com la 9 han patit problemes tècnics que han obligat a tallar el servei en alguns trams de la capital catalana, Badalona i Santa Coloma de Gramenet. La causa és una avaria al sistema de conducció automàtica dels trens, que funcionen sense conductor. La Generalitat ha decidit obrir un expedient informatiu a l'empresa Siemens, que gestiona el servei informàtic, per aclarir les causes de la incidència. El secretari general de Mobilitat, Manel Nadal, ha assegurat en declaracions a Catalunya Informació que s'ha detectat el problema, però que encara no se sap quina és la solució. A hores d'ara, la línia 9 encara presenta algunes incidències.

Actualitzat
Les aturades parcials que des de fa tres dies consecutius afecten alguns trams de les línies 9 i 10 del metro, han portat la Generalitat a obrir un expedient informatiu a Siemens, l'empresa encarregada del sistema informàtic, per aclarir els motius de les avaries i evitar que es repeteixin.

Aquest dijous la línia 9 ha hagut de tancar el tram entre les estacions Onze de Setembre i Fondo mentre que a la línia 10 la incidència ha afectat les estacions Onze de Setembre i la Salut. El trajecte afectat s'ha cobert amb un servei alternatiu d'autobusos. Un comitè tècnic ha estat treballant durant tota la nit per mirar de solucionar el problema al més aviat possible. De moment, però, Transports Metropolitans de Barcelona, empresa operadora del metro, no té cap previsió sobre quan es podrà reprendre totalment el servei.

Reaccions davant el problema

Des de Convergència i Unió i el sindicat CGT s'ha qüestionat la gestió de la incidència que ha fet el govern. CiU l'acusa d'haver avançat la posada en marxa de les línies amb finalitats electorals, mentre que la CGT considera que la principal causa del problema és que el govern ha volgut estalviar en qüestions tècniques.

En aquest sentit, el secretari general de Mobilitat, Manel Nadal, ha defensat la gestió del govern i ha explicat, en declaracions a Catalunya Informació, que l'empresa Siemens, responsable del sistema automàtic dels trens, haurà de donar explicacions del problema que està afectant el funcionament de les dues línies.

Nadal, a més, ha reiterat que els nous sistemes de conducció automàtica es van provar durant sis mesos i que en cap cas hi va haver precipitació en la inauguració de les línies. Nadal ha explicat que ja s'ha detectat quin és el problema, però que encara no se sap quina és la solució.

Els problemes tècnics es produeixen només vuit mesos després de l'entrada en funcionament del nou metro. La línia 10 del metro ha recuperat la normalitat però de moment la línia 9 continua tallada entre les estacions Onze de Setembre i la Salut. Per cobrir aquest trajecte i fins que no es restableixi amb normalitat el servei, s'ha habilitat un servei d'autobusos alternatiu. Aquestes dues línies són les úniques que funcionen exclusivament sense conductor.
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut