Barcelona

La Generalitat obre un expedient informatiu per publicitat enganyosa a Ryanair

L'Agencia Catalana de Consum, organisme que depèn de la Conselleria de Treball i Indústria de la Generalitat, ha obert un expedient informatiu a Ryanair per aclarir els incidents de dilluns al matí a la plaça de Catalunya de Barcelona. La causa dels disturbis va ser un acte de promoció que prometia un bitllet d'avió de franc a tots els que portessin una pancarta contra Iberia. La companyia ha demanat disculpes al conseller de Treball i ha promès mil bitllets per a les persones que enviïn un correu electrònic dient que ahir van ser a la plaça de Catalunya. Ryanair ha reconegut, però, que no pot comprovar realment que el correu correspon a un assistent a la convocatòria.

Actualitzat
Ryanair va prometre bitllets gratis als qui es manifestessin amb pancartes on expliquessin per què prefereixen volar amb Ryanair que amb Iberia. Però la convocatòria va superar les expectatives dels directius de Ryanair, amb més de 300 persones congregades, de manera que no hi va haver bitllets per a tothom.

Els Mossos d'Esquadra van haver d'intervenir per evitar que ferissin l'única responsable que la companyia aèria de baix cost havia enviat a la zona per repartir els bitllets, Sinead Finn.

L'Agència Catalana de Consum ha rebut vuit denúncies arran d'aquest incident, set de les quals són de particulars i una última de signada per 143 persones. Quan l'ACC disposi de tota la informació necessària, determinarà si Ryanair ha pogut incórrer en publicitat enganyosa i, per tant, ser objecte d'un expedient sancionador.
Anar al contingut