La Generalitat no descarta finançar amb participacions publicoprivades l'estació de la Sagrera

El govern espanyol ha posat damunt la taula nous pressupostos per a la construcció de l'estació de la Sagrera a Barcelona que es veuen reduïts en 150 milions d'euros. Des de la Generalitat no descarten recórrer a finançament publicoprivat per fer front a la situació.
La Generalitat no descarta finançar amb participacions publicoprivades l'estació de la Sagrera
Barcelona

La Generalitat no descarta finançar amb participacions publicoprivades l'estació de la Sagrera

El govern espanyol ha posat damunt la taula nous pressupostos per a la construcció de l'estació de la Sagrera a Barcelona que es veuen reduïts en 150 milions d'euros. Des de la Generalitat no descarten recórrer a finançament publicoprivat per fer front a la situació.
Redacció
El Ministeri de Foment, la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona pretenen abaratir la construcció de la futura estació de l'AVE de la Sagrera. La prioritat de les administracions és no aturar un projecte que ha de garantir un servei òptim per als passatgers.

Segons informa Catalunya Informació, el govern espanyol ha proposat passar del pressupost inicial de 600 milions a 450, és a dir, una reducció de 150 milions d'euros. Les xifres no són definitives perquè encara s'estan negociant amb les diferents administracions, però tot indica que l'Estat estaria disposat a aportar 300 milions. A més, segons ha declarat Ricard Font, secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, a Catalunya Informació la prioritat és que la Sagrera tiri endavant, tot i que sigui amb estacions menys luxoses i amb part de l'estació finançada per alguna participació públicoprivada que permeti fer front a la situació i complementi els 300 milions aportats per l'Estat fins a arribar als 450 milions de pressupost.

Les diferents administracions van preveure que la venda dels terrenys de titularitat pública que es troben al voltant de la línia d'alta velocitat a la zona de la Sagrera, Sant Andreu i Sant Martí podrien pagar aproximadament la meitat del projecte, però a causa de la crisi econòmica i del sector de la construcció en general aquests plans estan en risc segons reconeixen des dels diferents governs.