La Generalitat multa la majoria d'aerolínies que operen a Catalunya per publicitat enganyosa

L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha anunciat que sanciona la majoria de companyies aèries establertes a Catalunya per publicitat enganyosa. Aquesta infracció greu durà la Generalitat a imposar multes que sumen un import total de 417.000 euros. La principal acció il·legal consisteix a utilitzar reclams de vols amb preus molt rebaixats o, fins i tot, gratuïts, que no inclouen ni el cost de les taxes ni el dels impostos. També s'ha detectat un gran quantitat de casos en què no es compensa el passatger per anul·lacions de vols o retards. Per això, la Generalitat convida els usuaris a reclamar danys i perjudicis a les companyies a través de l'ACC.
La Generalitat multa la majoria d'aerolínies que operen a Catalunya per publicitat enganyosa
Barcelona

La Generalitat multa la majoria d'aerolínies que operen a Catalunya per publicitat enganyosa

L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha anunciat que sanciona la majoria de companyies aèries establertes a Catalunya per publicitat enganyosa. Aquesta infracció greu durà la Generalitat a imposar multes que sumen un import total de 417.000 euros. La principal acció il·legal consisteix a utilitzar reclams de vols amb preus molt rebaixats o, fins i tot, gratuïts, que no inclouen ni el cost de les taxes ni el dels impostos. També s'ha detectat un gran quantitat de casos en què no es compensa el passatger per anul·lacions de vols o retards. Per això, la Generalitat convida els usuaris a reclamar danys i perjudicis a les companyies a través de l'ACC.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Trobar una aerolínia que no faci publicitat enganyosa és difícil. De totes les inspeccionades, només se'n salven sis. La gran majoria utilitza reclams de vols rebaixats o, fins i tot, regalats, que no inclouen ni el cost de les taxes ni dels impostos. Unes infraccions que l'Agència Catalana del Consum considera greus, i ha sancionat amb 417.000 euros el conjunt de companyies infractores.

L'altra gran infracció en què cauen són les clàusules abusives, que no compensen el passatger ni per canvis d'horaris ni per anul·lacions de vols. Per tot això, la Generalitat convida l'usuari a reclamar danys i perjudicis a les companyies a través de l'Agència. Una eina que, de moment, només en la meitat dels casos ha aconseguit indemnitzacions per als passatgers.

Els retards dels vols i la pèrdua de l'equipatge és el que més reclamen els passatgers, sobretot contra Iberia, Spanair, Clickair, Raynair i Vueling. Per tant, incompleixen la normativa tant les companyies convencionals com les de baix cost.

VÍDEOS RELACIONATS