La Generalitat i Fira 2000 signen el primer conveni per a l'ampliació de la Fira de Barcelona

El conseller d'Economia i Finances, Francesc Homs, i el president de la societat Fira 2000, Josep Maria Cullell, han signat el primer conveni de col·laboració de les dues institucions per al finançament de l'ampliació de la Fira de Barcelona, que permetrà destinar-hi part dels fons Feder de la Unió Europea. D'altra banda, l'empresa Municipal Barcelona Regional, que s'encarrega del projecte, planteja que un tren lleuger uneixi els dos recintes de la Fira de Barcelona, A més, es vol fer arribar el tren fins a l'Anella Olímpica.
La Generalitat i Fira 2000 signen el primer conveni per a l'ampliació de la Fira de Barcelona
Barcelona

La Generalitat i Fira 2000 signen el primer conveni per a l'ampliació de la Fira de Barcelona

El conseller d'Economia i Finances, Francesc Homs, i el president de la societat Fira 2000, Josep Maria Cullell, han signat el primer conveni de col·laboració de les dues institucions per al finançament de l'ampliació de la Fira de Barcelona, que permetrà destinar-hi part dels fons Feder de la Unió Europea. D'altra banda, l'empresa Municipal Barcelona Regional, que s'encarrega del projecte, planteja que un tren lleuger uneixi els dos recintes de la Fira de Barcelona, A més, es vol fer arribar el tren fins a l'Anella Olímpica.
Actualitzat
La Generalitat i Fira 2000 han signat el primer conveni de col·laboració de totes dues institucions per al finançament de l'ampliació de la Fira de Barcelona. "L'acord formalitzat ens permetrà destinar recursos dels fons Feder a l'ampliació de la Fira", ha explicat Homs. Així, el conveni entre el govern i Fira 2000 possibilita que la Generalitat presenti la documentació necessària a la Comissió Europea per obtenir 75 milions d'euros dels fons europeus. L'acord signat s'emmarca en el conveni de col·laboració que, promogut per les conselleries d'Economia i Indústria, van signar al febrer les institucions implicades en la gestió i ampliació de la Fira. Així, es va comptar amb el consens i la participació de l'Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comerç de Barcelona, l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat i la Mancomunitat de Municipis de l'Àrea Metropolitana. No obstant això, la Generalitat és la institució que més participa en el projecte, que ascendeix als 400 milions d'euros. El conveni se situa dins el Pla de Finançament de la Fira de Barcelona per al període 2003-2007, que permetrà construir els pavellons 3 i 4 a Pedrosa, dissenyats per l'arquitecte japonès Toyo Ito. Aquesta ampliació dotarà la fira d'una superfície total de 239.000 metres quadrats i la convertirà en una de les més grans i més ben equipades d'Europa. També ha anunciat que al juny s'adjudicaran les obres d'un dels pavellons, fet que permetrà començar els treballs a l'octubre. Cullell ha dit també que, ara, els esforços se centren a alliberar els terrenys on s'ha d'edificar el nou recinte. Un tren unirà els dos recintes firals. Amb la voluntat de convertir la Fira de Barcelona en un model de fira urbana i eficaç, el conveni signat per les administracions implicades preveu la construcció d'un sistema segregat de comunicació que uneixi els dos espais firals per construir un recinte únic. El projecte, que és a les mans dels tècnics i que encara no ha estat aprovat per les administracions, preveu un tren especial que també pugui donar servei a la muntanya de Montjuïc connectant, a més dels dos recintes els dies que se celebrin salons, la plaça d'Espanya amb l'Anella Olímpica. D'altra banda, el Pla Estratègic preveu que al llarg del 2003 la Generalitat de Catalunya iniciarà els tràmits per ampliar el túnel de la línia 2 del metro, en el tram de la Ronda Sant Antoni-Fira 2000.