La Generalitat ha atès 136 famílies gironines que no podien pagar el lloguer o la hipoteca i ha resol el 70% dels casos

La Generalitat ha atès 136 famílies gironines que no podien pagar el lloguer o la hipoteca i ha resol el 70% dels casos

La Generalitat ha atès 136 famílies gironines que no podien pagar el lloguer o la hipoteca i ha resol el 70% dels casos

Pla general dels representants de les diferents administracions davant l'Oficina d'Habitatge de Salt aquest dijous 6 de juliol de 2017. (Horitzontal)

Pla general dels representants de les diferents administracions davant l'Oficina d'Habitatge de Salt aquest dijous 6 de juliol de 2017. (Horitzontal)

ACN Salt.-Durant el 2016, la Generalitat va atendre 136 famílies de les comarques de Girona amb problemes per pagar la hipoteca o el lloguer del seu habitatge. La intermediació es va fer a través de les set oficines Ofideute, que el Govern té repartides arreu de la demarcació, i a les que a partir d'aquest dijous, se n'hi afegeixen tres més a Girona, Banyoles i Salt. La consellera de governació, Meritxell Borràs, ha destacat que en el 70% dels casos s'ha aconseguit renegociar el deute i les famílies no han perdut la cas. Borràs demana que les persones afectades es posin en contacte amb l'oficina "el més aviat possible", ja que és més fàcil trobar una sortida. "Hem detectat que la resposta és molt més positiva si ens arriben els casos a l'inici", ha reblat.

La intermediació de la Generalitat ha permès que 136 famílies gironines, que no podien pagar el lloguer o la hipoteca, hagin evitat perdre la casa el 2016. Tot plegat gràcies a la negociació que des de les oficines Ofideute s'ha fet entre els bancs i les persones afectades. La consellera de Governació, Meritxell Borràs, ha destacat la necessitat de "seguir potenciant" aquest servei. Per això, aquest dijous han entrat en funcionament tres oficines més a les comarques de Girona, concretament a Salt, Girona i Banyoles.Amb aquests tres ja són deu els punts d'atenció que la Generalitat ha repartit per tota la demarcació. En el conjunt de Catalunya són 75 les oficines en funcionament i 13.000 els casos atesos des de 2011. Borràs ha explicat que les dades "demostren que són un servei imprescindible", ja que des del Govern consideren "una prioritat" poder donar resposta als ciutadans en temes d'habitatge.A banda de les oficines de la Generalitat cada ajuntament té, si s'escau, el seu propi servei. De fet, a Girona hi ha una oficina d'habitatge que treballa en paral·lel a l'Ofideute i que també resol els problemes d'aquelles persones que tenen dificultats per pagar les quotes de les seves cases.Borràs ha recordat que posar-se en contacte el més aviat possible "és clau" per poder resoldre el cas. "Tot i que al principi hi pot haver un cert avergonyiment per part de les famílies, és necessari que ens demanin ajuda quan han deixat de pagar una o dues quotes", comenta la consellera. "Ens hem trobat casos de persones que ja tenen l'ordre de desnonament i el marge d'actuació és molt més estret", ha concretat.Tres nous advocatsLes noves oficines comptaran amb tres lletrats pagats per la Diputació de Girona i que filtraran els casos en funció de les seves necessitats. El vicepresident de la Diputació de Girona, Fermí Santamaría, ha explicat que gràcies a aquests advocats "es podrà derivar a les persones afectades cap un lloc o un altre".La intenció és que cada cas vagi on millor es pugui tractar i resoldre. Els advocats han estat escollits per el Col·legi d'Advocats de Girona i també rebran formació per part del personal d'Ofideute.Un conveni necessari per SaltLa presentació d'aquestes tres noves oficines s'ha fet a l'Ajuntament de Salt, un lloc amb una casuística particular. De fet, el consistori rep cada mes una mitjana entre 200 i 250 casos de persones que tenen una notificació per part del banc, ja sigui de desnonament o advertiments per haver deixat de pagar algun rebut.L'alcalde de la ciutat, Jordi Viñas, assegura que per Salt la signatura d'aquest conveni "és una gran notícia", ja que la problemàtica de l'habitatge és "prioritària" per l'ajuntament. Viñas ha explicat que "cal seguir treballant" per assegurar que tots els ciutadans reben una solució als seus problemes.