La Generalitat expedienta les companyies de telefonia i internet després d'una allau de queixes

L'Associació de Consumidors Facua ha fet una llista negra de les operadores de telefonia i internet. És un rànquing de les companyies d'internet i de telèfon mòbil i fix que acumulen més queixes per part dels usuaris. El que en surt més malparat és el grup Auna, però com que en general totes les operadores d'internet reben moltíssimes reclamacions, la Generalitat ja ha decidit obrir-los un expedient a totes. Numèricament han crescut un 40%.
La Generalitat expedienta les companyies de telefonia i internet després d'una allau de queixes
Empreses

La Generalitat expedienta les companyies de telefonia i internet després d'una allau de queixes

L'Associació de Consumidors Facua ha fet una llista negra de les operadores de telefonia i internet. És un rànquing de les companyies d'internet i de telèfon mòbil i fix que acumulen més queixes per part dels usuaris. El que en surt més malparat és el grup Auna, però com que en general totes les operadores d'internet reben moltíssimes reclamacions, la Generalitat ja ha decidit obrir-los un expedient a totes. Numèricament han crescut un 40%.
Actualitzat
L'any passat a Catalunya es van fer més de 2.100 reclamacions per problemes amb el servei d'internet que ofereixen les operadores telefòniques. D'aquestes, només una, el grup Auna, està adherida a la Junta Arbitral de Consum i, per tant, les reclamacions es fan amb aquesta mediació. Davant de l'increment de més del 40% de les denúncies d'usuaris, l'Agència Catalana de Consum ha decidit prendre mesures per sancionar totes les operadores que ofereixin un mal servei als seus clients.

Un increment de les reclamacions per connexions deficients a internet que també recull un informe fet per l'Associació de Consumidors Facua a tot l'Estat, que situa el grup Auna com l'operadora de la qual s'han rebut més queixes. Concretament, acumula fins al 27% de les denúncies. Auna supera Telefónica, que concentra el 19% de les reclamacions. Un percentatge semblant al que rep Wanadoo, el 18%. Finalment, una de cada deu denúncies sobre deficiències en el servei d'internet es fa a l'operadora Ya.com.