La Generalitat estudia modificar la llei del medi natural per fer més accessibles les pistes forestals als motoristes

A Catalunya hi ha molta afició pels esports amb motos de muntanya. Es calcula que hi ha més de 5.000 motoristes d'"off-road" federats i unes 50.000 motos d'aficionats a la muntanya. El govern i els motoristes de muntanya reclamen una nova legislació perquè coincideixen a dir que la llei d'accés motoritzat al medi natural, del 1995, és ambigua. Ara la Generalitat està estudiant canviar-la per buscar nous recorreguts i vies alternatives. Els motoristes proposen fer un inventari de camins i crear una targeta verda per als motoristes que passin un examen mediambiental.
La Generalitat estudia modificar la llei del medi natural per fer més accessibles les pistes forestals als motoristes
Barcelona

La Generalitat estudia modificar la llei del medi natural per fer més accessibles les pistes forestals als motoristes

A Catalunya hi ha molta afició pels esports amb motos de muntanya. Es calcula que hi ha més de 5.000 motoristes d'"off-road" federats i unes 50.000 motos d'aficionats a la muntanya. El govern i els motoristes de muntanya reclamen una nova legislació perquè coincideixen a dir que la llei d'accés motoritzat al medi natural, del 1995, és ambigua. Ara la Generalitat està estudiant canviar-la per buscar nous recorreguts i vies alternatives. Els motoristes proposen fer un inventari de camins i crear una targeta verda per als motoristes que passin un examen mediambiental.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
La llei del medi natural del 1995 presenta alguna ambigüitat que ara la Generalitat es planteja canviar. Segons la directora general del Medi Natural, Núria Buenaventura, la intenció és fer-la més aplicable i "buscar uns recorreguts, unes pistes que siguin més accessibles per als motociclistes". Aquesta normativa multa amb 3.000 euros els motoristes que passen per camins de menys de 4 metres d'amplada.

Per la seva banda, la Federació Catalana de Motociclisme proposa entregar una targeta verda als motoristes que passin un examen mediambiental, i fer un inventari de camins per determinar per on es podrà circular, sempre fora dels parcs naturals.

Per als que practiquen motocròs, es potenciaran els circuits, ara de gestió privada, i que funcionen legitimats per estudis d'impacte ambiental. Els motoristes es volen treure la mala fama del damunt. Antonio Monrabà, coordinador del Parc Motor Vallgorguina, assegura que "no som delinqüents, som esportistes", i sosté que la criminalització és culpa d'una minoria que incompleix la normativa.

La Generalitat veu de bon ull les propostes dels motoristes. El principal obstacle és que a Catalunya el 80% dels boscos són privats i, per tant, s'haurà de negociar amb els propietaris forestals, que podrien obtenir exempcions fiscals i subvencions per mantenir els boscos nets.

VÍDEOS RELACIONATS