La Generalitat estudia fer un nou canal navegable entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita

La Generalitat ha presentat un estudi de viabilitat tècnica per a la creació d'un canal de navegació esportiva entre les poblacions d'Amposta i Sant Carles de la Ràpita, per millorar la cohesió territorial entre les dues poblacions i fomentar el turisme a les Terres de l'Ebre. El projecte, a causa de les condicions topogràfiques del terreny, suposaria un inversió de gairebé cinquanta milions d'euros i afectaria les infraestructures, carreteres, camins agrícoles, instal·lacions elèctriques del tram final de l'Ebre.
La Generalitat estudia fer un nou canal navegable entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita
Amposta / Sant Carles de la Ràpita

La Generalitat estudia fer un nou canal navegable entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita

La Generalitat ha presentat un estudi de viabilitat tècnica per a la creació d'un canal de navegació esportiva entre les poblacions d'Amposta i Sant Carles de la Ràpita, per millorar la cohesió territorial entre les dues poblacions i fomentar el turisme a les Terres de l'Ebre. El projecte, a causa de les condicions topogràfiques del terreny, suposaria un inversió de gairebé cinquanta milions d'euros i afectaria les infraestructures, carreteres, camins agrícoles, instal·lacions elèctriques del tram final de l'Ebre.
Segons l'estudi elaborat per la Generalitat, el nou canal es construiria en paral·lel a l'actual canal Carles III, del qual s'extreu l'aigua per regar els camps de conreu. Hauria de tenir una amplada mínima de tretze metres i mig, un calat d'almenys dos metres i un gàlib mínim de tres metres i mig per a les llanxes i de gairebé deu metres per als velers. La proposta inicial és que el canal s'abasteixi d'aigua dolça i que les pèrdues d'aigua per evaporació i de manteniment es proveeixin del riu Ebre o del canal de reg Carles III. El projecte també preveu un camí de serveis entre el nou canal i el de reg, un vial per passejar i un carril bici des d'Amposta fins a Sant Carles.