Automoció

La Generalitat es reunirà amb SEAT, Volkswagen i els sindicats per analitzar el sector

El conseller de Treball i Indústria, Antoni Fernández Teixidó, s'ha reunit amb el president de SEAT, Andreas Schleef, a causa del mal moment que travessa el sector de l'automòbil, sobretot per la crisi que afecta la indústria de components. La setmana que ve tots dos es reuniran amb els màxims responsables de Comissions Obreres i la UGT de Catalunya, Joan Coscubiela i Josep Maria Álvarez, per trobar una sortida a la crisi del sector. D'altra banda, Fernández Teixidó també es reunirà amb alts càrrecs de la multinacional Volkswagen per analitzar les possibles ajudes de la Generalitat per a la fabricació d'un model d'automòbil nou a Martorell.

Actualitzat
Reunions d'alt nivell en el sector de l'automòbil a Catalunya. Després de la trobada entre el conseller de Treball i Indústria, Antoni Fernández Teixidó, i el president de SEAT, Andreas Schleef, la setmana que ve es reuniran amb els màxims responsables de Comissions Obreres i la UGT de Catalunya, Joan Coscubiela i Josep Maria Álvarez. Entre tots intentaran buscar una sortida al mal moment que travessa el sector, especialment les empreses que subministren components per fabricar automòbils. Aquest és el compromís al qual ha arribat el president de SEAT, Andreas Schleef. Fernández Teixidó també es reunirà, la setmana que ve amb alts càrrecs de la multinacional Volkswagen per analitzar les possibles ajudes de la Generalitat per a la fabricació d'un model d'automòbil nou a Martorell. SEAT ha resultat perjudicat pel conflicte a Valeo, que, precisament, ha traslladat al Marroc la producció que feia a Abrera per poder subministrar peces a SEAT a un preu més baix. La fabricació de cotxes a SEAT s'ha arribat a aturar diverses vegades perquè el conflicte a Valeo hi impedia l'arribada d'alguns components. Ahir, la direcció de Valeo i els representants dels treballadors van arribar a un acord que farà possible el tancament de la planta d'Abrera. A canvi, els treballadors rebran una indemnització de 61 dies per any treballat. També es preveu que uns 50 treballadors passaran a altres factories de la multinacional francesa.
Anar al contingut