La Generalitat considera inacceptable l'última proposta de Foment sobre el TGV

El portaveu del govern català i conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Felip Puig, ha reiterat que l'última proposta del Ministeri de Foment sobre el traçat definitiu del tren de gran velocitat ¿que preveu l'arribada del tren a l'aeroport per un ramal secundari després que aquest hagi passat per Barcelona- és inacceptable. Puig ha defensat l'última proposta de la Generalitat i ha considerat un possible retard de les obres com a "temps ben invertit".
La Generalitat considera inacceptable l'última proposta de Foment sobre el TGV
El Prat de Llobregat

La Generalitat considera inacceptable l'última proposta de Foment sobre el TGV

El portaveu del govern català i conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Felip Puig, ha reiterat que l'última proposta del Ministeri de Foment sobre el traçat definitiu del tren de gran velocitat ¿que preveu l'arribada del tren a l'aeroport per un ramal secundari després que aquest hagi passat per Barcelona- és inacceptable. Puig ha defensat l'última proposta de la Generalitat i ha considerat un possible retard de les obres com a "temps ben invertit".
La Generalitat valora positivament la voluntat del govern espanyol de negociar la connexió de l'aeroport del Prat amb la línia d'alta velocitat ferroviària que unirà Madrid amb Barcelona i la frontera francesa. Tot i això, per al conseller de Política i Territorial d'Obres Públiques, Felip Puig, l'última proposta de Foment, feta ahir mateix, és inaccaptable. El conseller ha demanat al Ministeri de Foment que es negociï la construcció d'una estació intermodal al Prat de Llobregat que permetria que el TGV arribés a aquesta població i que la connexió definitiva amb l'aeroport es fes amb trens llançadora per una via on també hi podrien passar els trens de rodalies de Renfe, les línies 1 i 9 del metro i l'Euromed. Foment ja ha dit que no veu malalment aquesta proposta. El conseller no s'ha mostrat preocupat per un possible endarreriment de l'arribada del TGV a Barcelona. Segons Puig, la infraestructura arribarà a la ciutat amb quinze anys de retard i, per tant, ha tret importància a una demora d'entre quinze dies i dos mesos. Per Puig és més important que el TGV arribi en les millors condicions, que enllaci les quatre capitals catalanes, els tres aeroports, els dos ports i que, per tant, pugi ser una infraestructura de primer nivell internacional durant molts anys.

NOTÍCIES RELACIONADES