Girona

La Generalitat cedeix trams d'antigues carreteres que ara són carrers de Girona a l'ajuntament

La Generalitat i l'Ajuntament de Girona han arribat a un acord per a la cessió de tots els trams d'antigues carreteres de la ciutat que ara són carrers urbans. La formalització d'aquest acord inclou una partida pressupostària d'un milió cent mil euros, per part del Departament de Política Territorial i Obres Públiques. L'acord es firmarà el pròxim mes de gener.

Actualitzat
L'Ajuntament de Girona i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques han arribat a un acord a través del qual la Generalitat transferirà al consistori els trams urbans de les carreteres de Santa Eugènia, Santa Coloma, Sant Feliu de Guíxols i de Sant Gregori. A banda dels trams urbans de la carretera de Santa Coloma i el carrer de Santa Eugènia, la Generalitat també cedirà a l'ajuntament la carretera de Sant Gregori, en el tram entre els accessos del Pont de la Barca, i la Rambla Xavier Cugat fins a la rotonda de la Nestlé. També formarà part de la xarxa de carrers de la ciutat el tram del carrer del Carme, juntament amb la prolongació d'Emili Grahit, fins a la Creueta. Com que la gestió d'aquests carrers passarà a ser de titularitat municipal, en contrapartida, la Generalitat de Catalunya aportarà 1.100.000 euros perquè el consistori pugui reformar alguns trams que estan fets malbé, i perquè assumeixi el manteniment dels 8,5 quilòmetres cedits. Aquests diners, segons ha explicat l'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, es destinaran a l'adequació de la connexió entre la carretera de Santa Coloma i el carrer Oviedo, que encara no està ben urbanitzat. També es reformarà el carrer del Carme, en el tram entre el Pont de la Font del Rei i el cementiri. D'altra banda, s'arranjarà un dels trams més fets malbé de la carretera de Santa Eugènia, entre la Plaça Marquès de Camps i Tomàs Mieres. Segons ha explicat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, d'aquí a uns mesos, sortiran a informació pública els possibles traçats de la variant de Bescanó. Aquesta infraestructura no estarà enllestida fins d'aquí a tres o quatre anys. Fins que no s'hagi fet aquesta via, la carretera de Bescanó continuarà sent de titularitat de la Generalitat.
Anar al contingut