La Generalitat aprova la millora de les connexions de la C-12 amb la C-26, a Balaguer

La Direcció General de Carreteres del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat el projecte de les obres de millora de les connexions de la C-12 amb la C-26, al terme municipal de Balaguer. Aquesta actuació, que suposa una inversió de 7,01 milions d'euros (1.167 milions de pessetes), es preveu que comenci durant el primer trimestre de l'any vinent, amb un termini d'execució de 18 mesos.
La Generalitat aprova la millora de les connexions de la C-12 amb la C-26, a Balaguer
Balaguer

La Generalitat aprova la millora de les connexions de la C-12 amb la C-26, a Balaguer

La Direcció General de Carreteres del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat el projecte de les obres de millora de les connexions de la C-12 amb la C-26, al terme municipal de Balaguer. Aquesta actuació, que suposa una inversió de 7,01 milions d'euros (1.167 milions de pessetes), es preveu que comenci durant el primer trimestre de l'any vinent, amb un termini d'execució de 18 mesos.
La Generalitat ha aprovat la millora de les connexions de la C-12 amb la C-26, a Balaguer. El projecte està format per dos trams. El tram est té una longitud de 1.627 metres i s'inicia al final de la C-12. Des del punt quilomètric 0 al 0,4, s'aprofita l'actual traçat de la C-12, i s'hi reforça el ferm per tal de connectar amb la carretera actual. L'adaptació del traçat al de la carretera en aquest tram implica el manteniment de la travessia de la població i dels actuals accessos directes. El tram oest té una longitud de 2.512 metres, s'inicia en el punt quilomètric 22,5 de la C-12 i adopta una orientació nord. Entre l'inici del projecte i el punt quilomètric 0,6 hi ha una intersecció corresponent a la connexió entre la nova variant i l'actual C-12, que disposa de carril d'espera al centre de la calçada. Aproximadament en el punt quilomètric 2, es preveu fer un pas superior per donar continuïtat al camí de la Roca Pallisa. A partir d'aquest punt, el traçat es dirigeix a la zona ocupada per la rotonda actual de la C-26. L'enllaç amb la carretera C-26 es planteja amb una rotonda a diferent nivell, a la qual el tronc de la C-26 té continuïtat travessant de manera elevada la rotonda. Per tal de permetre aquest enllaç, caldrà fer dos ponts i modificar el traçat de l'actual C-26.