El conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i el president de la Fundació CECOT Innovació, Antoni Abad, després de signar un conveni pe…
El conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i el president de la Fundació CECOT Innovació, Antoni Abad, després de signar un conveni per promocionar el model català de comerç de proximitat, el 3 de novembre del 2016. (Horitzontal)

La Generalitat aportarà fins a 40.000 euros a Cecot Innovació per promoure el model comercial de proximitat

ACN Barcelona.-El conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i el president de la patronal Cecot, Antoni Abad, han firmat aquest dijous un conveni de col·laboració per al foment, promoció i difusió del model català de comerç de proximitat amb activitats de formació i altres iniciatives. La Generalitat, mitjançant el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), col·laborarà amb una aportació màxima de 40.000 euros a l'execució del Pla d'Actuacions 2016 de la Fundació Cecot Innovació. Baiget ha assenyalat que la Generalitat i la patronal tenen "la mateixa visió de quin ha de ser el model de comerç, equilibrat i de proximitat" i que amb el conveni volen fomentar aquests "valors" i "ajudar el botiguer, que també és empresari, a modernitzar-se i adaptar-se a les noves tendències del mercat".

Abad ha afirmat que el conveni és "una nova oportunitat per continuar dinamitzant" el sector del comerç, que "cada vegada és més professionalitzat" i aposta més per la "internacionalització". El president de Cecot ha recalcat que la voluntat de la fundació és ajudar el teixit comercial a "trobar els seus recorreguts de futur" i ha reivindicat la figura del botiguer com a "empresari del sector del comerç". En la signatura del conveni, a la seu del Departament d'Empresa i Coneixement, també hi han estat presents la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, i el secretari general de Cecot, David Garrofé.El pla d'actuacions de la Fundació Cecot Innova previst pel 2016 té un pressupost total de 123.844,74 euros i la Generalitat hi aportarà un màxim de 40.000 euros per fomentar i difondre el model català de comerç. El pla s'articula en cinc eixos bàsics: la dinamització de la comissió de comerç; l'impuls de la iniciativa Comerç + dinàmic; la celebració de la 14a Jornada de Comerç; el Club Descomptes i les accions de formació. Per la seva banda, el CCAM contribuirà a la difusió de les accions del pla a través del seu web, butlletí electrònic i de les xarxes socials. En l'àmbit de dinamització, el pla de la fundació contempla accions com les campanyes sectorials de dinamització del comerç, el servei d'assessorament gratuït als associats sobre qüestions com màrqueting digital, vendes i consum, i la difusió de les novetats a través de newsletters i publicacions de l'entitat. El pla també inclou la celebració de la 14a Jornada Professional de Comerç, que amb el títol 'L'Horitzó del Comerç. Reptes actuals i futurs' se celebrarà el proper 14 de novembre a la seu de Cecot, a Terrassa. En aquesta edició, s'analitzaran els reptes de les empreses comercials, els aspectes urbanístics i de mobilitat que poden contribuir a la dinamització del comerç, les eines per promocionar el sector a través del turisme i les transformacions dels mercats tradicionals, entre altres temes. El Club de Descomptes és una plataforma d'ecommerce al servei dels botiguers i empresaris afiliats per comercialitzar els productes o serveis i que alhora els permet accedir a ofertes amb descompte preferent d'altres empreses associades. En l'àmbit de la formació, el pla contempla un programa que posa èmfasi en les eines digitals.

Anar al contingut