La fusió d'Iberia i British Airways supera l'últim escull amb l'aprovació de les juntes d'accionistes

La fusió entre Iberia i British Airways ha superat l'últim tràmit amb l'aprovació de la junta d'accionistes de totes dues aerolínies. Després de dos anys de negociacions, aquest pas permet crear la societat que gestionarà la nova companyia, que serà la sisena amb més volum de facturació de tot el món. Tot i la fusió, tant British Airways com Iberia mantindran les seves respectives marques, així com els drets de trànsit i els permisos de vol.
La fusió d'Iberia i British Airways supera l'últim escull amb l'aprovació de les juntes d'accionistes
Madrid

La fusió d'Iberia i British Airways supera l'últim escull amb l'aprovació de les juntes d'accionistes

La fusió entre Iberia i British Airways ha superat l'últim tràmit amb l'aprovació de la junta d'accionistes de totes dues aerolínies. Després de dos anys de negociacions, aquest pas permet crear la societat que gestionarà la nova companyia, que serà la sisena amb més volum de facturació de tot el món. Tot i la fusió, tant British Airways com Iberia mantindran les seves respectives marques, així com els drets de trànsit i els permisos de vol.
Actualitzat
Un avió d'Iberia i un de British Airways a l'aeroport del Prat. (Foto: Reuters)

Un avió d'Iberia i un de British Airways a l'aeroport del Prat. (Foto: Reuters)

Els accionistes d'Iberia i de British Airways han donat aquest dilluns el vistiplau a la fusió de les dues aerolínies, de manera que se supera el darrer obstacle per al naixement d'International Airlines Group (IAG), un procés que va començar al juliol del 2008. El 29 de juny passat, els consells d'administració d'Iberia, British Airways Holdco i International Airlines Group van subscriure el projecte comú de fusió, mitjançant el qual IAG absorviria les dues altres companyies. L'absorció, però, estava pendent de l'aprovació per part de la Comissió Europea i les respectives juntes d'accionistes.

International Airlines es convertirà en el tercer grup aeri europeu, darrere de Lufthansa i Air France-KLM, i en el sisè del món en volum de facturació, amb 14.000 milions d'euros. La nova companyia disposa d'una flota de 409 avions, 204 destinacions de vol, més de 1.700 vols diaris, 57.000 treballadors i al voltant de 58 milions de passatgers anuals. Les dues empreses esperen obtenir unes sinergies de 400 milions d'euros anuals a partir del cinquè any, addicionals als que ja es perceben de l'explotació conjunta de rutes.

La nova Iberia-British tindrà la seu social a Madrid, mentre que la financera i operativa s'ubicarà a Londres. Tanmateix, es preveu que, un cop s'hagi culminat la fusió, la seu sigui a Espanya a efectes fiscals.

L'últim dia de cotització de les accions d'Iberia serà el 20 de gener, la vigília que es materialitzi la fusió. El dia 24 començarà a cotitzar International Airlines Group, la nova aerolínia, tant a les borses espanyoles com al parquet de Londres.

NOTÍCIES RELACIONADES