La flota d'autobusos urbans de Mataró ja circula amb biodièsel

Els dinou autobusos urbans de Mataró han començat a funcionar amb biodièsel, després que la prova pilot realitzada el mes de febrer passat va ser positiva. Aquest carburant, que s'obté del reciclatge d'olis i greixos vegetals, és més ecològic, perquè redueix l'emissió de gasos a l'atmosfera i no genera sofre ni metalls pesants, tot plegat sense afectar la potència dels vehicles ni incrementar-ne el consum.
La flota d'autobusos urbans de Mataró ja circula amb biodièsel
Mataró

La flota d'autobusos urbans de Mataró ja circula amb biodièsel

Els dinou autobusos urbans de Mataró han començat a funcionar amb biodièsel, després que la prova pilot realitzada el mes de febrer passat va ser positiva. Aquest carburant, que s'obté del reciclatge d'olis i greixos vegetals, és més ecològic, perquè redueix l'emissió de gasos a l'atmosfera i no genera sofre ni metalls pesants, tot plegat sense afectar la potència dels vehicles ni incrementar-ne el consum.
Actualitzat
Segons els estudis realitzats, s'estima que amb aquest carburant les emissions de diòxid de carboni poden reduir-se en un 24%, el diòxid de sofre en un 30%, el nitrogen en un 8%, els hidrocarburs en un 7% i en un 6% el monòxid de carboni. Actualment, a Catalunya es consumeixen 1.124.000 litres de biodièsel a l'any, una quantitat que s'incrementarà, segons apunta la Generalitat, que creu que el 2010 el 8% del combustible emprat serà d'aquest tipus.