La DO Costers del Segre renova la seva imatge per reforçar la riquesa de les seves set subzones i la sostenibilitat

La DO Costers del Segre renova la seva imatge per reforçar la riquesa de les seves set subzones i la sostenibilitat

La DO Costers del Segre renova la seva imatge per reforçar la riquesa de les seves set subzones i la sostenibilitat

ACN Lleida.-La Denominació d'Origen Costers del Segre ha presentat aquest dijous la seva nova imatge, que pretén posar en valor la riquesa de la diversitat d'un territori en el qual conviuen vins de set terrers o paisatges diferents, distribuïts per la demarcació de Lleida però tots ells amb un origen comú: sols pobres i un clima continental amb influència mediterrània. Amb aquest objectiu, el nou logotip, dissenyat per l'estudi 131.gd, converteix la lletra T en un número 7, de manera que s'hi llegeix: 'COS7ERS DEL SEGRE. Denominació d'Origen'. Així mateix, defuig d'executives càrregues gràfiques i aposta pel verd i el negre per potenciar l'aposta per la sostenibilitat de la DO vitícola lleidatana. Es tracta d'un disseny "subtil, elegant i actual, més susceptible de connectar amb el consumidor". La DO Costers del Segre compta amb 37 cellers i unes 4.000 hectàrees de vinya, repartides entre les set subzones que la integren.

Després de 18 anys, la DO Costers del Segre ha decidit renovar la seva imatge per adaptar-se als nous temps, amb un nou logotip identificatiu, que s'ha presentat aquest dijous a l'Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI). El president de la denominació d'origen lleidatana, Xavier Farré, ha explicat que l'antic logotip creat l'any 2000 ja "no representava l'essència de modernitat i innovació que caracteritza la DO, ni l'estil dels seus vins amb la barrica" que incloïa l'antiga imatge de Costers del Segre. "Era massa genèrica i no aportava cap valor a la DO", ha assenyalat. En aquest sentit i fent servir el coler verd, el nou logotip vol posar en valor el tret diferencial de Costers del Segre com el territori vitícola estatal amb un major compromís amb la sostenibilitat. I és que el 80% de la producció de la DO forma part d'un programa pioner a l'Estat que vetlla per un cultiu sostenible de la vinya i unes bones pràctiques en l'àmbit social, mediambiental i econòmic, tal com ha remarcat Farré. Pau Llop, de l'estudi 131.gd, que s'ha encarregat del nou logotip, ha explicat que amb la tipografia escollida, i el fet de reforçar l'ús de les lletres i del número 7 i de combinar els color verd amb el negre s'ha buscat un disseny "actual i elegant", que mostra un concepte "fort i únic" de la DO i que permet generar un nou discurs. A més, "és adaptable i de fàcil lectura, reproducció i identificació", ha exposat el dissenyador.Per la seva banda, el director general de Institut Català de la Vinya i el Vi (Incavi), Salvador Puig, ha remarcat que Costers del Segre és la DO de vins catalans millor posicionada proporcionalment al mercat estatal, si és té en compte en compte el volum de vi que produeix, i ho ha justificat per la "suma d'estratègies" que porten a terme els cellers que la integren i per la relació qualitat-preu dels seus vins. Un 35,7% dels vins que es consumeixen a Catalunya són catalansEl director general de l'Incavi ha posat de relleu que actualment només un 35,7% dels vins que es consumeixen a Catalunya són catalans, tot i que fa cinc anys enrere eren el 28%. Salvador Puig ha dit que encara queda molt camí per recórrer per tal d'incrementar aquesta proporció i, entre altres iniciatives, ha exposat que cal potenciar la comunicació per donar a conèixer els vins catalans però sobretot ha dit que cal incidir en la restauració ja que és escassa la presència de vins catalans en algunes cartes de bars i restaurants, especialment de l'àrea metropolitana, segons ha manifestat el secretari general de l'Incavi. Puig ha recordat que entorn del 45% de la producció que es fa a Catalunya s'exporta, sent el del vi el tercer motor econòmic agroalimentari del país, després del porcí i la fruita dolça. DO Costers del SegreLa Denominació d'Origen Costers del Segre és un territori de gran riquesa vitícola que integra vins de set paisatges diferents però amb un nexe comú: uns sòls pobres combinats amb un clima continental amb influència mediterrània. Els set territoris o terrers es divideixen entre la demarcació de Lleida, entre el Pirineu i la serra de Prades, amb el riu Segre com eix vertebrador. En concret, les set subzones en què s'articula Costers del Segre són: Pallars, Artesa de Segre, Urgell, Raimat, Segrià, Valls del Riu Corb i les Garrigues. La DO lleidatana aplega una superfície de 3.977 hectàrees de vinya, 521 viticultors, 2.502 parcel·les, quatre cellers elaboradors i 37 envasadors, amb un ferm compromís amb la viticultura sostenible. També destaca la seva innovació constant per garantir la millora en els àmbits econòmic -amb la implantació de noves iniciatives enoturístiques- i social.