La direcció de Nissan ha anunciat que no farà el nou turisme a la planta de la Zona Franca

La decisió arriba després que sindicats i empresa no s'han posat d'acord en les noves condicions per l'actual i futura plantilla. Barcelona perd, per tant, una inversió de 130 milions d'euros i la creació de 1.000 nous llocs de treball.
La direcció de Nissan ha anunciat que no farà el nou turisme a la planta de la Zona Franca
Barcelona

La direcció de Nissan ha anunciat que no farà el nou turisme a la planta de la Zona Franca

La decisió arriba després que sindicats i empresa no s'han posat d'acord en les noves condicions per l'actual i futura plantilla. Barcelona perd, per tant, una inversió de 130 milions d'euros i la creació de 1.000 nous llocs de treball.
Redacció
La fabricació del nou vehicle no anira a la Zona Franca

La falta d'acord impedeix la possibilitat que Nissan fabriqui un nou model a Barcelona

La direcció de Nissan acaba de confirmar que no dóna més marge de negociació a la planta de la Zona Franca. Un cop trencades les opcions que arriben a un acord amb els sindicats, després de 6 mesos i maratonianes reunions, el grup adjudicarà el turisme que hi havia disponible a una altra fàbrica. Probablement, al Regne Unit on ja en fabriquen un de semblant. Això suposa que Barcelona perdrà una inversió de 130 milions d'euros i l'opció per crear 1.000 nous llocs de treball directes, i 3.000 d'indirectes en proveïdors.

La decisió arriba després que la direcció i els sindicats no aconseguissin arribar a un acord sobre el Pla de Competitivitat que van estar negociant durant mesos, una condició que l'empresa va posar com indispensable per optar a l'adjudicació.

"El resultat de no aconseguir el nou vehicle és que no podem créixer i, de fet, ens enfrontem a un escenari de mort lenta", ha assegurat el conseller delegat de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres.

Torres ha argumentat que la falta d'acord deixa la planta en una "situació molt complicada", sense la competitivitat necessària per atreure nous models que reemplacin als actuals quan aquests es deixin de fabricar.

L'última de les reunions entre direcció i sindicats es va produir dimecres i va durar més de 20 hores; ha estat l'última després de més de sis mesos diàleg.

En aquesta trobada es va aconseguir arribar a una entesa pel que fa a la doble escala salarial (fins aleshores, el principal escull) però l'acord va saltar pels aires quan els sindicats es van negar a acceptar jornades de treball més àmplies.