La dieta mediterrània disminueix fins a un 30% el risc de patir un ictus

És l'estudi més extens que s'ha fet mai sobre els efectes de la dieta mediterrània enriquida amb oli d'oliva verge extra o fruits secs.
La dieta mediterrània disminueix fins a un 30% el risc de patir un ictus
Barcelona

La dieta mediterrània disminueix fins a un 30% el risc de patir un ictus

És l'estudi més extens que s'ha fet mai sobre els efectes de la dieta mediterrània enriquida amb oli d'oliva verge extra o fruits secs.
Redacció
Tot i que la dieta mediterrania es manté amb força, ha crescut el consum de refrescos i sucs (Foto: Reuters)

Tot i que la dieta mediterrania es manté amb força, ha crescut el consum de refrescos i sucs (Foto: Reuters)

Un macroestudi fet durant anys a més de 7.000 persones demostra l'eficàcia de la dieta mediterrània en la prevenció de malalties cardiovascular. L'estudi més extens que s'ha fet mai sobre els efectes de la dieta mediterrània demostra que redueix en un 30% el risc de tenir una patologia cardiovascular.

L'assaig clínic a càrrec d'un grup d'investigadors espanyols surt publicat a la prestigiosa revista "New England Journal of Medicine" i s'ha fet durant 10 anys seguint prop de 7.500 persones de tot l'Estat. El treball avala científicament que seguir una dieta mediterrània enriquida amb oli d'oliva verge extra o fruites seques evita -en un 30%- l'aparició de patologies com l'ictus, l'infart de miocardi i la mort cardiovascular.

"Aquesta alimentació, combinada amb una mica d'exercici físic, caminar almenys una hora al dia, és el que ara s'ha demostrat científicament que redueix, un 30%, el risc de tenir un infart", ha explicat Ramon Estruch, coordinador de l'estudi a l'hospital Clínic.

Els experts recorden que aquesta dieta consisteix en un alt consum d'oli d'oliva, cereals, llegums, fruits secs, fruites i verdures. És a dir, menjar cada dia, una o dues racions per àpat de cereals: pa, pasta, arrossos... preferentment integrals. A més, incloure fruita i verdura tant per dinar com per sopar. I que a taula no faltin els productes estrella: oli d'oliva verge extra i un grapat de fruits secs sense torrar.

La dieta mediterrània també suposa prendre una o dues racions de làctics, millor desnatats i llegums i ous, tres dies per setmana. A més, cal augmentar el consum de peix, sobretot el blau i de carn blanca, com pollastre o conill. Finalment, cal disminuir el que normalment es pren de carn vermella, a dues vegades per setmana. Els dolços queden per a dies excepcionals.