La cúria romana posa en marxa la successió de Benet XVI i prepara la primera congregació cardenalícia
La cúria romana posa en marxa successió del papa i prepara la primera congregació cardenalícia, dilluns vinent. El període conegut com de seu vacant ha començat després de la marxa de Benet XVI
Redacció 324
La cúria romana posa en marxa la successió de Benet XVI i prepara la primera congregació cardenalícia
La cúria romana posa en marxa successió del papa i prepara la primera congregació cardenalícia, dilluns vinent. El període conegut com de seu vacant ha començat després de la marxa de Benet XVI
Redacció
Actualitzat

Benet XVI marxa del Vaticà en helicòpter cap al palau de Castel Gandolfo (Foto: Reuters)
Nova etapa per a Ratzinger
Mentrestant, el ja papa emèrit ha començat un nova etapa de la seva vida, que dedicarà a la meditació i a l'escriptura. A Castel Gandolfo s'hi estarà els dos pròxims mesos, fins que hi hagi nou papa. Aquesta localitat està situada uns trenta quilòmetres al sud de Roma, a l'oest del llac Albano. Deu el nom a la família Gandolfi, que va establir els seus dominis en aquesta zona al segle XII. Els Gandolfi van ser els que van fer construir el castell que el segle XIII va passar a la família Savelli i que aquests van vendre a la Cambra Pontifícia, el 1596. Propietat dels papes des de llavors, sobre el seu emplaçament es va construir el palau utilitzat més tard com a residència estival pontifícia.
Un monestir de clausura
Després que es triï el seu successor, el papa emèrit anirà a un monestir al Vaticà, que serà la seva llar definitiva. El monestir està ocupat per un orde de monges de clausura, que acompanyaran el papa la resta de la seva vida. Es dediquen a conrear fruita i verdura ecològiques.
El recinte, que s'està reformant, està situat dins dels jardins del Vaticà i està envoltat de llimoners. Les instal·lacions, construïdes el 1992, consten de quatre plantes. Entre el segon i el tercer pis hi ha 12 cel·les monàstiques i a la part baixa hi ha el refectori, la cuina i la infermeria. La part de nova construcció, de 450 metres quadrats, acull la capella, el cor i una biblioteca.
L'edifici està decorat d'una manera molt sòbria i només hi destaquen algunes vidrieres artístiques amb motius sacres. En els últims 20 anys hi han passat diferents ordes de monges de clausura. Les últimes van ser les visitadores, que el novembre del 2012 van haver de deixar el lloc a causa dels treballs de reestructuració.
Últim tuit
El papa Benet XVI ha portat les noves tecnologies al Vaticà i s'ha atrevit a fer servir el Twitter per comunicar-se amb els fidels. Aquest dijous escrivia l'última piulada com a papa, que, sumant els nou comptes que té en diferents idiomes, s'ha repiulat més de 45.000 vegades en una hora.
Gracias por vuestro amor y cercanía. Que experimentéis siempre la alegría de tener a Cristo como el centro de vuestra vida. — Benedicto XVI (@Pontifex_es) 28 de febrer de 2013
Un cop ha deixat el càrrec, però, el Vaticà ha arxivat totes les piulades de Benet XVI i ha deixat a zero el comptador de tuits del perfil @Pontifex_es, on en comptes del nom del fins ara papa hi apareix la seu vacant.