"La crisi econòmica pot ajudar a la fidelització de la clientela"

El turisme, com tot el que té a veure amb l'oci, és un dels sectors, "a priori", més damnificats per la crisi econòmica en què ens trobem immersos. I en aquest context arriba la Setmana Santa, període de vacances per a uns però, sobretot, avantsala de les vacances d'estiu, que servirà de termòmetre per calibrar l'abast de la crisi en aquest sector, un dels motors econòmics de Catalunya. És per això que des del 3cat24 hem volgut conèixer tant les previsions com les mesures que s'estan prenent per intentar minvar els efectes de la crisi sobre el turisme a casa nostra. Sobre tot això n'hem parlat amb la Dolors Batallé, directora del Patronat de Turisme Costa Brava.
"La crisi econòmica pot ajudar a la fidelització de la clientela"
Entrevista de Manel Laborda

"La crisi econòmica pot ajudar a la fidelització de la clientela"

El turisme, com tot el que té a veure amb l'oci, és un dels sectors, "a priori", més damnificats per la crisi econòmica en què ens trobem immersos. I en aquest context arriba la Setmana Santa, període de vacances per a uns però, sobretot, avantsala de les vacances d'estiu, que servirà de termòmetre per calibrar l'abast de la crisi en aquest sector, un dels motors econòmics de Catalunya. És per això que des del 3cat24 hem volgut conèixer tant les previsions com les mesures que s'estan prenent per intentar minvar els efectes de la crisi sobre el turisme a casa nostra. Sobre tot això n'hem parlat amb la Dolors Batallé, directora del Patronat de Turisme Costa Brava.
Dolors Batallé, directora del Patronat de Turisme Costa Brava

Dolors Batallé, directora del Patronat de Turisme Costa Brava

Manel Laborda

Quines expectatives té per a la temporada turística d'aquesta Setmana Santa?

Les darreres dades obtingudes apunten que durant els dies festius de Setmana Santa –de divendres 10 a dilluns 13- l'ocupació turística a les comarques gironines pot estar entre un 80% i un 90% dels establiments turístics oberts. Els dies no festius, aquesta ocupació s'estima al voltant del 50%. Val a dir, però, que en el marc actual de crisi econòmica els turistes tenen tendència cada cop més a reservar a última hora. 

Quines previsions té per a la temporada d'estiu?

Sempre és arriscat fer previsions i actualment, quan cada vegada més la decisió d'on i com passar les vacances es pren a l'últim moment. El balanç de l'ocupació que s'hagi produït per Setmana Santa pot ser una primera aproximació del que pugui ser la temporada d'estiu.

Com afectarà la crisi la temporada turística? Quines procedències poden augmentar i quines creu que poden disminuir?

Tot fa pensar que la crisi econòmica ha de produir un augment dels mercats de proximitat, a la vegada que pot ajudar a la fidelització de la clientela que, acudint a destinacions conegudes, poden fer una millor previsió de les despeses.

Hi haurà canvis en l'estratègia turística si la crisi s'allarga?

L'estratègia de promoció turística ha de focalitzar-se cada vegada més a generar demanda dels segments de població amb més capacitat de despesa, seleccionant en cada cas els productes més adequats que busquin la correspondència entre oferta i demanda.