La confiança dels consumidors millora al gener, però continua sent pessimista

L'índex ha pujat 11 punts al gener respecte al mes anterior, i se situa en els 55 punts. El gener del 2012 l'índex estava 12,6 punts per sota. Tot i això, la valoració està molt per sota dels 100 punts, llindar a partir del qual la percepció deixa de considerar-se pessimista i negativa i passa a ser favorable i optimista.
La confiança dels consumidors millora al gener, però continua sent pessimista
Madrid

La confiança dels consumidors millora al gener, però continua sent pessimista

L'índex ha pujat 11 punts al gener respecte al mes anterior, i se situa en els 55 punts. El gener del 2012 l'índex estava 12,6 punts per sota. Tot i això, la valoració està molt per sota dels 100 punts, llindar a partir del qual la percepció deixa de considerar-se pessimista i negativa i passa a ser favorable i optimista.
Redacció
Consumidors passejant per fer les compres

La confiança dels consumidors s'incrementa però és lluny de ser optimista

La confiança dels consumidors en l'economia espanyola ha pujat 11 punts al gener respecte al mes anterior, i se situa en els 55 punts, segons l'índex de confiança del consumidor, que publica l'Institut Nacional d'Estadística. El gener del 2012 l'índex estava 12,6 punts per sota.

Tot i això, la valoració està molt per sota dels 100 punts, llindar a partir del qual la percepció deixa de considerar-se pessimista i negativa i passa a ser favorable i optimista. Hi ha dos factors que expliquen la millora mensual dels resultats: la percepció de la situació actual i la de les perspectives, que ha millorat en tots dos casos.

L'índex de confiança del consumidor recull la valoració de l'evolució recent i de les expectatives dels consumidors espanyols relacionats amb l'economia familiar i la feina, amb l'objectiu d'anticipar les seves decisions a l'hora de consumir.