La confiança dels consumidors en l'economia continua el descens dels darrers vuit mesos

Els consumidors continuen perdent la confiança en l'economia. L'indicador ha caigut gairebé 4 punts en el darrer mes de desembre, una tendència a la baixa que s'ha repetit els últims vuit mesos. Al llarg de l'any 2007, aquesta pèrdua de confiança en la situació econòmica ha acumulat un descens de 13,2 punts. Aquest pessimisme, expliquen els responsables de l'Institut de Crèdit Oficial (ICO), està provocat per l'empitjorament de la situació econòmica espanyola. L'augment continuat dels tipus d'interès, la inflació i la pujada de preus en època nadalenca en són les principals causes.
La confiança dels consumidors en l'economia continua el descens dels darrers vuit mesos
Madrid

La confiança dels consumidors en l'economia continua el descens dels darrers vuit mesos

Els consumidors continuen perdent la confiança en l'economia. L'indicador ha caigut gairebé 4 punts en el darrer mes de desembre, una tendència a la baixa que s'ha repetit els últims vuit mesos. Al llarg de l'any 2007, aquesta pèrdua de confiança en la situació econòmica ha acumulat un descens de 13,2 punts. Aquest pessimisme, expliquen els responsables de l'Institut de Crèdit Oficial (ICO), està provocat per l'empitjorament de la situació econòmica espanyola. L'augment continuat dels tipus d'interès, la inflació i la pujada de preus en època nadalenca en són les principals causes.
La confiança del consumidor en l'economia espanyola ha caigut al desembre 3,8 punts, i ja acumula vuit mesos de descens que el situen al seu mínim històric, 72,3 punts. Al llarg de l'any 2007, aquesta pèrdua de confiança acumula un descens de 13,2 punts. Els responsables ho expliquen a partir de l'empitjorament de la situació econòmica espanyola.

L'increment dels tipus d'interès, de la inflació, el debat sobre les turbulències financeres del mes d'agost passat i la pujada de preus per Nadal poden explicar, segons el president de l'ICO, Aurelio Martínez, el pessimisme del consumidor.

Des de l'ICO s'assegura que el resultats de l'Indicador de Confiança del Consumidor (ICC) és un reflex de l'estat d'ànim dels compradors, i que davant d'un clima de desacceleració econòmica, "no és una mala dada".