Imatge de la reunió de la Comissió de Política Territorial i d'Urbanisme de Catalunya aquest dilluns al matí (pla general horitzontal)
Imatge de la reunió de la Comissió de Política Territorial i d'Urbanisme de Catalunya aquest dilluns al matí (pla general horitzontal)

La Comissió d'Urbanisme de Catalunya aprova definitivament el PDU de l'aeròdrom del Bages

Actualitzat

ACN Barcelona.-La Comissió de Política Territorial i Urbanisme de Catalunya ha donat el vistiplau aquest dilluns a l'aprovació definitiva del Pla director urbanístic aeroportuari (PDUA) de l'aeròdrom del Bages, ubicat a Sant Fruitós de Bages. Després de la reunió de la Comissió, el director general d'Ordenació del Territori i Urbanisme, Agustí Serra, ha destacat que el PDUA s'ha aprovat finalment amb el "consens" entre els veïns de la zona i l'empresa que opera actualment l'aeròdrom. L'aeròdrom del Bages data dels anys 60, és propietat privada i abasta 117.752 m2 de superfície. Tal com ha explicat Serra, "és un aeròdrom que gairebé no tenia ús fins que es va instal·lar una empresa especialitzada en paracaigudisme, BCN Skydive, que ha impulsat la represa d'una certa activitat econòmica".

El PDUA és una figura de planejament necessària per a totes les instal·lacions aeroportuàries. El seu objectiu és delimitar la zona de servei, incloure les servituds que afecten els terrenys de l'entorn i ordenar detalladament tota la infraestructura. El PDUA de l'aeròdrom del Bages ha estat necessari per actualitzar les instal·lacions existents i també preveure nous serveis. En concret, més enllà del reconeixement de les instal·lacions pròpies d'un equipament d'aquest tipus, el Pla "fa les previsions necessàries per poder exercir activitats directament i indirectament vinculades" amb el paracaigudisme i l'aviació, ha detallat el director general.Manteniment de la superfície El Pla director qualifica l'àmbit de l'aeròdrom de sistema aeroportuari, mantenint la seva superfície, i diferencia dues parts: la destinada al moviment de les aeronaus (59.796 m2) i a les activitats aeroportuàries (57.956 m2). La primera inclou la pista de vol actualment existent i una plataforma de rodada, amb unitats específiques per desenvolupar-hi activitats paracaigudistes, aviació esportiva i una zona per a helicòpters. El document preveu també escurçar la pista en 50 metres per fer compatibles les operacions aeronàutiques i la circulació de vehicles per la carretera C-25, situada a prop. Amb aquesta mesura, s'incrementarà l'alçada mínima a la qual se sobrevola aquesta via "per no apropar tant les maniobres a la infraestructura viària", ha comentat Serra. Millora de l'accessibilitat La part reservada a activitats aeroportuàries acollirà les instal·lacions necessàries per al paracaigudisme, una zona recreativa i de restauració, aparcaments, hangars i tallers. El document dibuixa un seguit d'edificacions existents i potencials a llarg termini, amb un sostre total de 9.595 m2. D'aquest sostre, "un total de 2.425 m2 es destinaran a l'activitat de paracaigudisme i la resta, a la construcció d'hangars i a diverses instal·lacions", ha concretat el director general d'Ordenació del Territori i Urbanisme. El PDUA preveu actuacions de millora de l'accessibilitat i de connexió amb el nucli urbà de Sant Fruitós de Bages, com ara senyalització o establiment d'una secció mínima de carretera que permeti el creuament de dos vehicles amb seguretat. Durant el període d'informació pública del PDUA s'han rebut 13 escrits d'al·legacions, que han estat acceptades i incloses al document. Serra ha volgut posar en valor "l'acord entre l'empresa i els veïns mitjançant la comissió de seguiment" que es va constituir.

Anar al contingut