La CNN+ tanca després d'11 anys

La CNN+ ha deixat d'emetre després d'11 anys a la mitjanit d'aquest dimarts. Poc abans del tancament treballadors, sindicats i associacions de premsa es van concentrar davant la seu del grup Prisa -propietari de CNN+- per protestar. El seu espai a la TDT l'ocuparà el canal 24 hores de "Gran Hermano".
La CNN+ tanca després d'11 anys
Madrid

La CNN+ tanca després d'11 anys

La CNN+ ha deixat d'emetre després d'11 anys a la mitjanit d'aquest dimarts. Poc abans del tancament treballadors, sindicats i associacions de premsa es van concentrar davant la seu del grup Prisa -propietari de CNN+- per protestar. El seu espai a la TDT l'ocuparà el canal 24 hores de "Gran Hermano".
Concentració de protesta pel tancament de CNN+ (Foto: Efe)

Concentració de protesta davant de la seu a Madrid del Grup Prisa. (Foto: Efe)

La CNN+, el prestigiós canal de notícies de Prisa-Sogecable, ha tancat aquest dimarts a la mitjanit les emissions, després de gairebé 12 anys en antena. Unes quantes hores abans, sindicats, associacions de premsa i una part dels seus 200 treballadors -que a hores d'ara tenen un futur incert- van fer una concentració de protesta davant de la seu a Madrid del Grup Prisa, propietari de la CNN+ i editor del diari "El País".

L'empresa ha justificat la decisió per la falta de viabilitat econòmica del projecte, un tancament que coincideix amb la compra d'una altra cadena de la seva propietat, Cuatro, per part de Telecinco. La CNN+ va ser la primera cadena privada de l'Estat que, com el 3/24, oferia notícies durant les 24 hores del dia.

A principis de desembre el Grup Prisa va anunciar que renunciava a explotar la CNN+ en un dels vuit canals de la TDT que té Telecinco després de la fusió amb Cuatro. Aquest dimarts el diari "El País" justificava el tancament en una notícia titulada "CNN+ dice adiós por su inviabilidad". El rotatiu explicava, remetent-se a les paraules de Francisco Basterra, fundador d'aquest canal, que són les pèrdues econòmiques les que han motivat el tancament. De fet, segons "El País", tot i que durant els 11 anys d'història ha passat per diferents models de negoci, mai va trobar la viabilitat econòmica. De fet, segons els propietaris, acumula 40 milions de pèrdues.