La canalla substitueix la dona com a reclam dels anuncis de televisió

Els anuncis de televisió donen cada vegada més pes a la quitxalla, que ha destronat la dona com a reclam publicitari. Aquesta és la conclusió d'un estudi que s'ha presentat al 56è congrés de l'Associació Espanyola de Pediatria, que es desenvolupa a Barcelona. L'informe determina que la mainada surt en 1 de cada 3 anuncis. A banda, també subratlla el rol sexista que hi adopten els infants. Així, els nens solen ser protagonistes, actius, rebels, valents, intel·ligents i fins i tot agressius. Les nenes, en canvi, són secundàries, passives, obedients i abnegades.
La canalla substitueix la dona com a reclam dels anuncis de televisió
Barcelona

La canalla substitueix la dona com a reclam dels anuncis de televisió

Els anuncis de televisió donen cada vegada més pes a la quitxalla, que ha destronat la dona com a reclam publicitari. Aquesta és la conclusió d'un estudi que s'ha presentat al 56è congrés de l'Associació Espanyola de Pediatria, que es desenvolupa a Barcelona. L'informe determina que la mainada surt en 1 de cada 3 anuncis. A banda, també subratlla el rol sexista que hi adopten els infants. Així, els nens solen ser protagonistes, actius, rebels, valents, intel·ligents i fins i tot agressius. Les nenes, en canvi, són secundàries, passives, obedients i abnegades.

L'estudi s'ha redactat a partir de l'anàlisi de més de 400 anuncis de televisió emesos durant 4 dies, entre les 4 de la tarda i les 9 del vespre. S'ha comprovat que la figura infantil apareixia en un 27,2% dels inserts publicitaris, sobretot en els relacionats amb hipermercats, cultura i mitjans de comunicació.

Durant sis mesos, també es van estudiar els anuncis més freqüents als diaris, i van veure que els nens hi apareixien en un 4,5% dels casos, principalment ONG, però també en altres anuncis de tipus social, polític i de viatges.

Segons els pediatres de l'hospital de Jerez de la Frontera, responsables de l'informe, la imatge dels menors pretén crear simpatia cap al producte però subratllen que la presència de la canalla no està justificada en la meitat dels anuncis "ni per ser consumidor ni destinatari del missatge".

Entre les causes de l'ús publicitari de la mainada, els metges destaquen el paper que els nens tenen com a consumidors en el marc familiar, l'interès per incorporar-los al mercat de consum i també de la seva capacitat adquisitiva.