La Cambra de Lleida ofereix diagnòstics gratuïts al comerç minorista per ajudar el sector a millorar i innovar

La Cambra de Lleida ofereix diagnòstics gratuïts al comerç minorista per ajudar el sector a millorar i innovar

La Cambra de Lleida ofereix diagnòstics gratuïts al comerç minorista per ajudar el sector a millorar i innovar

ACN Lleida.-La Cambra de Comerç de Lleida ha iniciat les actuacions per ajudar a les petites i mitjanes empreses del sector del comerç minorista a realitzar un diagnòstic de la seva situació que els permeti fer front a la innovació comercial que necessita el sector. L'acció s'emmarca en el Pla integral de suport al comerç minorista i esta finançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) i la secretaria d'Estat de Comerç i, per tant, les diagnosis seran gratuïtes per als comerciants que s'hi adhereixin, que només s'han d'inscriure a la Cambra lleidatana. El pla inclou diferents tipus d'accions com ara diagnòstics individualitzats, tallers de capacitació, accions de promoció i ajuts a la modernització d'equipaments i de zones comercials. Pel que fa als tallers, ja se n'han organitzat a Solsona, les Borges Blanques i Mollerussa i està previst fer-ne un altre a Balaguer.

Aquests tallers tenen com a objectiu millorar i incentivar la capacitat de les pimes comercials en diferents àrees o matèries estratègiques que estan lligades a cinc eixos com són el comerç electrònic, el turisme de compres, l'emprenedoria al sector el comerç minorista, el finançament, i d'altres matèries d'interès com ara les darreres tendències en aparadorisme, tècniques de venda o gestió d'estocs.Està previst que en el conjunt de l'Estat, les actuacions d'aquest pla puguin beneficiar més de 12.500 establiments comercials. A Lleida, des de la posada en marxa del Pla se n'han beneficiat 75 comerços però aquest és un servei que des de la Cambra de Comerç de Lleida ja s'oferien des del 2006, beneficiant a tota la demarcació lleidatana. Les diagnosis consisteixen en avaluar l'estat actual del comerç, la qualitat i eficiència dels mètodes de gestió en totes les àrees del negoci, identificar els problemes i riscos existents i analitzar les inversions i els costos per millorar el rendiment del negoci.