La Cambra de Lleida insisteix en reclamar una plataforma logística del Corredor Mediterrani a les terres de Ponent

La Cambra de Lleida insisteix en reclamar una plataforma logística del Corredor Mediterrani a les terres de Ponent

La Cambra de Lleida insisteix en reclamar una plataforma logística del Corredor Mediterrani a les terres de Ponent

ACN Lleida.-El president de la Cambra de Comerç i Indústria de Lleida, Joan Simó, ha tornat ha reclamar la necessitat d'articular una plataforma logística del Corredor Mediterrani a les terres de Ponent. En aquest sentit, ha defensat que la petició arriba en un moment "clau", de discussió política d'actualitat sobre aquesta infraestructura per part dels governs de la Generalitat de Catalunya i la Generalitat Valenciana. Així s'ha expressat Simó en el marc de la sessió organitzada aquest dijous a la cambra lleidatana per l'Institut Ignasi Villalonga d'Economia i Empresa sobre el finançament de les infraestructures necessàries a l'Euroregió de l'Arc Mediterrani i que ha comptat amb la participació de representants polítics, econòmics i agents socials. L'objectiu de la jornada, que també s'ha fet en altres ciutats de Catalunya, País Valencià, Illes Balears i de la Catalunya del Nord, és disposar d'una priorització de les diverses infraestructures de cada territori i el seu finançament.

El finançament de les infraestructures necessàries a l'Euroregió de l'Arc Mediterrani ha estat el fil conductor del debat entre representants polítics, econòmics i agents socials que s'ha celebrat aquest dijous a la Cambra de Comerç Lleida. La sessió l'ha organitzada l'Institut Ignasi Villalonga d'Economia i Empresa i forma part d'una sèrie de trobades que s'han celebrat també a Barcelona, València, Girona, Tarragona, Tortosa, Perpinyà, Palma, Alacant, Alcoi, Castelló, Sagunt, Vinaròs, Gandia, Altea i Alzira.L'objectiu és disposar d'una priorització de les diverses infraestructures de cada territori i el seu finançament. En aquest sentit, el president de la Cambra de Comerç de Lleida ha tornat a reivindicar una plataforma logística del Corredor Mediterrani a les terres de Ponent, i més després de l'acord entre els governs català i valencià per situar aquest corredor com a prioritari. Infraestructura i territoriEls debats tenen en compte dos eixos principals: infraestructures i finançament territorial, en els àmbits municipal, comarcal i autonòmic. En concret, els temes que s'han tractat a Lleida són el finançament local i nacional, inversions públiques, el paper del sector privat en el finançament públic, els principals sectors econòmics del territori, la cooperació interterritorial, i també s'han analitzat aquelles infraestructures del transport necessàries, així com la vinculació de l'àrea geogràfica amb el Corredor Mediterrani.A més de Simó, també han participat en la jornada Jordi Benet, responsable de Carreteres de la Generalitat a Lleida; Joaquim Llop, president del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya a la demarcació de Lleida; Jordi Vidal, alcalde de Balaguer; Jaume Sellés, secretari general de CCOO de Lleida, i José Luis Águila, secretari de política institucional de la UGT de les Terres de Lleida, a banda d'empresaris i de representants d'associacions empresarials.Conclusions i bones pràctiquesEl resultat de la sèrie de debats organitzats per l'Institut Ignasi Villalonga serà el Llibre blanc de les infraestructures de l'Euroregió de l'Arc Mediterrani, que es presentarà a València el febrer del 2017. La presentació comptarà amb ponents internacionals que explicaran els seus models de finançament territorial, com ara Flandes, Quebec, Suïssa i Alemanya.